
Una de les grans sorpreses de la temporada cinèfila, "La Plaga", obra de la molletana Neus Ballús, es projectarà al Teatre Municipal Can Gomà en cinc passis, entre els dies 28 i 29 de setembre. Aquest és el primer llargmetratge de la jove cineasta molletana, ambientat a l’espai de Gallecs i guardonat en diversos festivals de nivell internacional. Recentment, la pel·lícula ha estat escollida com una de les deu pel·lícules que opten al 'Lux Prize 2013', atorgat pel Parlament Europeu, uns prestigiosos premis als quals mai abans cap pel·lícula catalana havia estat nominada.
Entre el documental i la ficció
"La Plaga" combina estratègies narratives del documental i de la ficció i està interpretada per actors no professionals. Al film, que alguns crítics han definit com un "western modern", podem veure un seguit de vides creuades: un pagès a punt d’arruïnar-se econòmicament, una dona filipina que acaba d’arribar a la ciutat, una dona gran que s’enfronta als seus últims dies, una prostituta que s’ha quedat sense clients i un jove moldau que es prepara per a un combat de lluita. Neus Ballús és l'autora del també premiat curtmetratge "Immersió".
"La Plaga" es projecta dissabte 28 de setembre a les 17:30 h, les 20 h i les 22 h, i el diumenge 29 de setembre, a les 18 h i a les 20 h. Les entrades es poden adquirir de manera anticipada a partir del proper dilluns, 23 de setembre, a La Marineta i al Casal Cultural, al preu de 4 euros.