Les fotografies d'Emilio Morenatti, a Caldes

El Museu Thermalia acull una guardonada exposició sobre dones pakistaneses que han patit atacs amb àcid

Publicat el 19 de maig de 2012 a les 17:30
Quatre fotos de l'exposició 'Violència de gènere al Pakistan'. Foto: Emilio Morenatti

El Museu Thermalia de Caldes de Montbui acull des d'aquest dissabte i fins a l'1 de juliol l'exposició Violència de gènere al Pakistan, del fotoperiodista Emilio Morenatti. La tragèdia de deu dones pakistaneses que han patit atacs amb àcid per part d'homes de les seves famílies o pretendents rebutjats és el que plasma el fotoperiodista en aquesta exposició. Menuna, Munira, Kanwal, Bushra, Irum, Shahnaz, Najaf, Shameem, Zainab i Saira són els noms de les dones que conviuen amb les deformacions i que configuren aquest magnífic document de denúncia social.

Violència de gènere al Pakistan forma part de l'obra presentada al prestigiós certamen Pictures of the Year International, on Morenatti va ser el primer fotògraf espanyol guardonat dins la secció Premsa Gràfica. L'obra també va ser premiada amb el primer premi de FotoPress l'any 2009. Morenatti, fotoperiodista amb més de 25 anys de professió, ha fet la cobertura gràfica de conflictes armats a l'Afganistan (on va ser ferit), Pakistan i Orient Mitjà per a The Associated Press (AP), egència per la qual treballa des del 2003.

Ha estat nomenat fotògraf de l'any a Amèrica el 2008, pel certament Pictures of the Year International, i l'any 2009 per la National Press Photographers Assotiation d'Estats Units. Té també una menció d'honor en World Press Photo de l'any 2007; ha estat guanyador absolut de l'Editor and Publisher's Photos of the Year 2009; ha obtingut el primer premi de Fotopress 2009 i ha estat finalista del premi Pulitzer 2009 per la seva cobertura, junt amb altres companys d'AP, de la guerra de l'Afganistan.