Més de 100 persones a les visites guiades a la Doma de la Garriga

L'Ajuntament arregla aquest abril la teulada de l'església

Publicat el 22 d’abril de 2013 a les 18:30
L'historiador Jordi Llimargas explicant-se a l'església de la Doma. Foto: Ramon Ferrandis

Més de cent persones van participar a les dues visites guiades que aquest cap de setmana va organitzar l'associació La Garriga secreta al recinte de la Doma, tant al cementiri com a l'Església i el seu retaule gòtic. Tots els assistents van rebre una guia de visita, la primera que existeix, que ha agafat com a base les explicacions del llibre La Doma, retaule dels garriguencs, del fotògraf Pepo Segura i de l'historiador Jordi Llimargas.

Precisament, aquest darrer, va ser un dels dos guies de les visites. Llimargas va explicar la relació històrica dels garriguencs amb la Doma i els seus domers, les fases de construcció de l'església i els detalls del retaule dedicat a Sant Esteve, el patró de la població. D'altra banda, Manel Vilar es va fixar en les curiositats i tombes il·lustres que amaga el cementiri municipal de la població. El llibre La Doma, retaule dels garriguencs es va editar a finals de l'any passat i aquest Sant Jordi encara es pot trobar a les parades de la Garriga.

Arranjament de la teulada
Es dóna la circumstància que aquest mes l'Ajuntament de la Garriga ha posat en marxa l'arranjament de la teulada de l'església de la Doma, on s'hi ha detectat un forat. Tot i que la Doma és propietat del bisbat de Terrassa, l'Ajuntament i la parròquia han acordat que el consistori es fes càrrec d'aquesta intervenció d'urgència.