Restaurat el Llibre d'Àpoques de 1581-1588 de l'Arxiu Municipal de Granollers

Publicat el 07 de maig de 2008 a les 18:31
Amb la finalitat de no perdre la informació i afavorir la conservació del llibre es va procedir a la seva restauració.
El Llibre d'Àpoques conté les cartes de pagament, rebut i documentació en la qual el creditor declara que el deutor ha pagat la quantitat deguda. El volum del Llibre d'àpoques 1581-1588 conté, entre d'altra documentació, el contracte de construcció de la Porxada i els pagaments que se'n van fer.
Una informació que no es pot trobar a cap altra document.
El procés de restauració que s'ha fet al taller de la restauradora, Clara Alibés i Marquès, a Moià, ha consistit principalment en laminar les pàgines perforades per l'acció de les tintes ferruginoses, per tal d'estabilitzar el material i evitar pèrdues d'informació futures, en numerar els fulls, refer l'enquadernació amb pergamí, seguint la tipologia original. S'ha netejat en sec fent un tractament localitzat de les taques, s'han eliminat els elements àcids, s'ha millorat la resistència del paper que s'ha reparat en aquells casos que presentava estrips o esquinços, etc.
En definitiva s'ha seguit un acurat procés de restauració que protegeix el Llibre i li dóna les condicions necessàries per a la seva pervivència.
S'han respectat les característiques de l'objecte i els seus valors amb l'objectiu de recuperar la integritat del document.
Aquesta setmana el Llibre d'Àpoques retornarà al seu espai expositiu, al Museu de Granollers, dins de l'exposició permanent Granollers, espai i temps. I en acabar l'exposició, es podrà consultar a la seu de l'Arxiu Municipal de la ciutat.