A presó dos homes acusats de robar en un supermercat de Granollers durant el confinament

Els detinguts formarien part d'un grup més nombrós especialitzat en encastaments

Publicat el 16 d’abril de 2020 a les 19:10
Actualitzat el 16 d’abril de 2020 a les 19:22
Dos homes han ingressat a presó per robar en establiments essencials principalment de Girona però també a Granollers durant el confinament. Els fets es remunten a la nit del 6 d'abril, quan hi va haver un robatori amb força en un concessionari de vehicles de Girona, on els lladres van sostreure un turisme. Seguidament, van fer dos encastaments amb el vehicle en dues farmàcies, a Blanes i Palafolls. En un dels robatoris van intimidar amb una arma de foc a un treballador que tancava el negoci. La matina del 7 d'abril hi van haver dos nous encastaments, amb el mateix patró operatiu, en un supermercat a Granollers i en una farmàcia de Girona. Els Mossos van identificar part dels assaltants, que formaven part d'un grup especialitzat, i van detenir dos homes.


<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="ca" dir="ltr">Amb un turisme sostret van assaltar tres farmàcies i un supermercat durant el <a href="https://twitter.com/hashtag/confinament?src=hash&amp;ref_src=twsrc%5Etfw">#confinament</a>. A presó dos dels presumptes autors <a href="https://t.co/ftBbad2j7T">https://t.co/ftBbad2j7T</a> <a href="https://t.co/BsWOa4QAE1">pic.twitter.com/BsWOa4QAE1</a></p>&mdash; Mossos (@mossos) <a href="https://twitter.com/mossos/status/1250692834614587392?ref_src=twsrc%5Etfw">April 16, 2020</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>


Els dos detinguts són de nacionalitat italiana, tenen 19 i 32 anys, i se'ls acusa d'un delicte de robatori amb força en cinc establiments comercials. Les indagacions policials va permetre identificar-los i saber que formarien part d'un grup criminal més nombrós especialitzat en realitzar encastaments i amb una gran mobilitat operativa.

Davant d'aquests fets, el 9 d'abril es va establir un operatiu policial que va permetre detenir els dos membres del grup als seus domicilis, un a Palafolls, i l'altre a Lloret de Mar. Els dos arrestats van passar a disposició policial el 10 d'abril i el jutge va decretar presó provisional.

Els Mossos han informat que l'operació continua oberta i no descarten més detencions.