El Govern ha aprovat aquest dimarts una subvenció de 38 milions destinada a ampliar i millorar la planta de tractament de la fracció orgànica del Vallès Oriental, a Granollers. Es tracta d'una aportació que fa l'Agència de Residus de Catalunya al Consorci per a la Gestió dels Residus del Vallès Oriental per finançar la primera etapa del projecte. La subvenció ja havia estat aprovada per unanimitat com a pas previ pel Consell de Direcció de l'ARC el passat 22 d'abril. Els treballs estan previstos al Pla Territorial Sectorial d'Infraestructures de Gestió de Residus Municipals de Catalunya (PINFRECAT), que garanteix el finançament de totes les actuacions previstes.
Segons la previsió establerta a l'abril, les obres començaran l'any 2022 i acabaran el 2024 amb la posada en marxa de la planta a ple rendiment. L'ampliació permetrà tractar la fracció orgànica en dues línies separades i amb processos adequats segons la seva qualitat, incorporant nous sistemes de pretractament, així com reformar els sistemes existents, minimitzant la generació de rebuig.
També s'incorporarà un sistema d'assecatge tèrmic del rebuig amb aprofitament energètic, que reduirà la generació i l'adequarà per a una valorització energètica posterior. De la mateixa manera, s'incorporarà un procés d'higienització del digest que no sigui compostat in situ.
Les millores aplicades permetran ampliar la capacitat de digestió anaeròbia i de cogeneració amb biogàs i incorporar un sistema d'enriquiment per a la conversió a biometà. Per últim, també reorganitzarà altres activitats i serveis existents a l'equipament.
El Govern aprova una subvenció de 38 milions per millorar la planta de tractament de fracció orgànica del Vallès Oriental
Els treballs permetran ampliar l'equipament situat a Granollers i que dona cobertura a la comarca

- La planta de tractament residus del Vallès Oriental, a Granollers -
- Consorci Residus VO
ARA A PORTADA
-
-
El Torneig d’Històrics del Vallès Oriental 2025 se celebrarà del 29 d’agost al 6 de setembre Redacció
-
"Són 50 històries d'esforç, passió i talent a la comarca del Baix Montseny" Bernat Castanyer Colomer
-
Catalunya afronta la segona onada de calor: quan i on s'assoliran temperatures extremes? Arnau Urgell i Vidal
-
Publicat el 16 de desembre de 2020 a les 20:19
Actualitzat el 16 de desembre de 2020 a les 20:34
Et pot interessar
-
Societat El Consell Comarcal del Vallès Oriental assegura que ja ha pagat a totes les escoles per cobrir les beques menjador
-
Societat Una manifestació a Montornès demana esclarir la mort del jove abatut per la policia
-
Societat Pedregada a l'AP-7: es generen cues importants i Trànsit demana precaució
-
Societat La Festa Major de Blancs i Blaus 2025 de Granollers arriba amb un programa de més de 250 actes
-
Societat Granollers destinarà quasi tres milions d'euros a rehabilitar la muralla medieval
-
Societat Nova planta de Grifols al Vallès Oriental per doblar la capacitat de fraccionament de plasma