El president de Mèxic, Andrés Manuel López Obrador, ha assegurat aquest dijous durant una roda de premsa que Espanya ha mantingut el franquisme "sense Franco". "No puc dir com està l'oposició allà, però ja s'ho poden imaginar", ha explicat el mandatari mexicà, fent-se ressò d'un estudi en què el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha obtingut un 33% d'acceptació com a líder mundial.
López Obrador ha explicat que, malgrat els canvis que ha realitzat Espanya els últims anys, com "el pacte de la Moncloa o l'avenç de la democràcia", ha donat "continuïtat" al franquisme sense el dictador, cosa que, segons ell, "no ajuda" als valors democràtics.
No és la primera vegada que el president mexicà es pronuncia sobre Espanya en roda de premsa. El febrer passat va demanar una "pausa" en les relacions amb Madrid, tot i que posteriorment va matisar que no es tractava d'una "ruptura", sinó d'un temps de reflexió per "internalitzar" que ja no hi cap el "saqueig" ni la "corrupció".
Les paraules del president mexicà van causar malestar al govern espanyol, expressat pel ministre d'Afers Estrangers, Unió Europea i Cooperació, José Manuel Albares, que va reclamar un aclariment al seu homòleg mexicà, Marcelo Ebrard.
El president de Mèxic assegura que Espanya ha donat «continuïtat» al franquisme «sense Franco»
Andrés Manuel López Obrador diu que el comportament de l'Estat "no ajuda" als valors democràtics
ARA A PORTADA
Publicat el 10 de novembre de 2022 a les 19:29
Et pot interessar
-
Internacional El Papa rep la cúpula de l'Opus Dei
-
Internacional Revés de la justícia europea a Von der Leyen per ocultar missatges amb el cap de Pfizer
-
Internacional Un terratrèmol de magnitud 6 al Mediterrani activa l'alerta per tsunami a Grècia
-
Internacional Així es prepara l’Opus per gestionar un altre Papa reformista
-
Internacional Mor José Mujica, l'esquerrà autodidacta que ha deixat mestratge
-
Internacional José Mujica entra en cures pal·liatives amb la fase terminal del càncer