Els Estats Units imposen a partir d'aquest dissabte un 10% d'aranzels a pràcticament totes les importacions del país. Segons l'ordre executiva que va firmar el president dels EUA, Donald Trump, dimecres passat, a "tots els productes importats als EUA" se'ls aplicarà un gravamen del 10% a partir de la mitjanit del dissabte a la costa est dels EUA, excepte les mercaderies carregades als vaixells i en trànsit abans de la mitjanit. La setmana que ve, Washington té previst elevar aquests aranzels a diversos països, entre ells els 27 de la Unió Europea, als quals se'ls aplicarà almenys un 20%. Des del dijous, les exportacions d'automòbils als EUA ja estan pagant un 25%, mentre que les d'acer i alumini ho fan des del 12 març.
ARA MATEIX
Internacional
Els primers aranzels de Trump entren en vigor aquest dissabte: un 10% a pràcticament totes les exportacions als EUA
- Trump mostra un cartell amb els aranzels que els EUA aplicaran a tot el món -
- Casa Blanca
ARA A PORTADA
Publicat el
05 d’abril de 2025 a
les 08:34
Et pot interessar
-
Internacional
Salvini torna a mirar al Nord
-
Internacional
L'Iran tanca de nou l'estret d'Ormuz per la continuació dels atacs israelians al Líban
-
Internacional
«Veurem la caiguda del dòlar com a moneda de referència»
-
Internacional
Una pau amb l'Iran que explica la caiguda de Roma
-
Internacional
Cuba aprova la reforma econòmica més profunda en dècades i obre la porta al capital privat
-
Internacional
La treva Iran-EUA, en escac pels atacs d’Israel al Líban
