Guionat per Raimon Portell i il·lustrat per Àlex Ferreiro, "L'inici del demà. Història de la Mancomunitat de Catalunya 1914-1925" dóna a conèixer un període cabdal del nostre país de la mà dels seus protagonistes.
La commemoració dels cent anys de l'inici de la Mancomunitat ha de servir per posar de manifest l'obra d'una institució de l'administració local, així com el tarannà dels polítics catalanistes que la van impulsar i dirigir. Més enllà de la ingent obra duta a terme en pocs anys, cal donar especial rellevància a la contribució decisiva de la Mancomunitat al desenvolupament dels sentiments d'unitat i d'identitat dels catalans.
Amb motiu del centenari d'aquesta institució, la Biblioteca Virtual també ha incorporat un apartat especial dedicat a la relació de la Mancomunitat amb les biblioteques públiques.