Quatre aplicacions per reclamar a les companyies sense moure't de casa

Publicat el 13 de febrer de 2015 a les 07:36
Exigir una resposta a les empreses amb les quals hagis tingut algun problema ara és més fàcil i senzill gràcies a Internet. A la xarxa hi trobem diversos portals i aplicacions que ens ajuden a interposar una reclamació i ens proporcionen informació detallada sobre com actuar. A continuació alguns exemples:

1. Reclamador.es: L'únic que hauràs de fer és omplir un formulari on hauràs de detallar-hi la incidència que hagis tingut, ja sigui una caiguda al mig del carrer per culpa de la pavimentació o una cancel·lació de vol. A partir d'aquí són els treballadors del portal qui és preocupen de tramitar la teva queixa. Primer intenten arribar a una solució amistosa amb l'empresa o institució implicada. En el cas que no s'assoleixi un acord, els professionals de la plataforma enceten la vida judicial. El portal només et cobrarà si reps una indemnització.

2. Protesapp: Aplicació creada per l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) per ajudar-te a resoldre queixes i reclamacions. Hauràs d'explicar el problema que has tingut i indicar amb quin àmbit està relacionat, per exemple, les companyies telefòniques. Un cop feta la redacció, l'hauràs de compartir amb els altres usuaris de manera que et puguin proposar possibles solucions. Com a últim recurs l'OCU et proporciona el suport d'un advocat.

3. Critizen: Té un funcionament similar al d'una xarxa social. Has d'introduir el nom de l'entitat que vols denunciar, explicar la incidència en qüestió i afegir-hi un estat d'ànim, per exemple: furiós, frustrat, disgustat, etc. L'aplicació envia l'opinió a la companyia que hagis indicat i a més et permet compartir la teva reclamació a través de Facebook i Twitter, perquè així puguis rebre suport via online. 

4. Populetic: Aquesta plataforma no només se centra en les queixes dels consumidors, sinó que també ajuda les empreses a millorar els seus serveis d'atenció al client, així com la seva reputació. El procediment a seguir és similar al de les aplicacions anteriors: detallar la teva queixa i compartir-la per guanyar suport. En aquest cas també se't demana que incloguis la quantitat monetària que esperes percebre d'indemnització. Populetic notificarà el teu problema a l'acusat i s'hi posarà en contacte perquè pugueu arribar a una solució.