
A tres mesos de les eleccions municipals, l’alcalde de Terrassa, Pere Navarro, fa un balanç de quina és la situació actual de la ciutat, destacant-ne la seva condició de líder en diferents camps, i de quina manera aquesta posició privilegiada pot repercutir a l’hora de fer front a la crisi. També ha parlat de les necessitats de la ciutat en infraestructures.
Estem a punt d’acabar un mandat i d’afrontar uns nous comicis. Quina valoració fa d’aquests últims quatre anys?
Durant tot aquest temps s’han fet moltes coses, fins i tot, moltes més de les previstes. Hem hagut d’actuar davant d’una situació de crisi que ens ha vingut de fora i que al 2007 no podíem ni imaginar que es pogués produir. A tot això, cal afegir que durant aquests anys hem tingut l’oportunitat de tirar endavant diverses actuacions, que responen a una filosofia, a un model de ciutat, que creiem que, finalment, ha fet de la nostra població una de les més competitives del territori.
I quines en destacaria?
Per exemple, podem parlar del Parc de Vallparadís, que arribarà fins a Can Jofresa, més enllà d’on en principi estava previst. Una altra actuació cabdal per a la ciutat és la nova Rambla i l’ampliació de la línia de Ferrocarrils, les obres de les quals acabaran, en base al compromís adquirit per la Generalitat, a finals d’aquest 2011. Ben aviat, també -aquest mes d’abril- obrirem el remodelat Teatre Principal. I d’altra banda, voldria destacar la pròxima apertura de la biblioteca del Districte 3, que segurament s’inaugurarà per Sant Jordi, i que suposa la constitució definitiva d’una xarxa de biblioteques, la de Terrassa, que és una de les més potents del país. Per últim, no em vull descuidar d’un projecte emblemàtic: el del Parc Científic i Tecnològic.
I si parlem d’infraestructures... El nivell de satisfacció també és tan alt?
Ara comencem a estar-ne satisfets, encara que potser podríem dir que ja era hora, tenint en compte que les nostres peticions en aquest sentit ja fa més de vint anys que les fem. Terrassa se situa territorialment en un lloc privilegiat en l’àmbit metropolità. A més a més, som referent en activitat econòmica, en el sector del coneixement, de la tecnologia... I requereix, per això mateix, d’unes infraestructures viàries i ferroviàries a l’alçada de les circumstàncies. El tercer carril de la C-58 encara l’estem esperant, però, en canvi, ja estem veient que això del Quart Cinturó tira endavant, que s’està dibuixant l’Orbital Ferroviària que connectarà les principals ciutats d’aquest arc metropolità, i que ja tenim el perllongament de Ferrocarrils pràcticament acabat.
De tota manera, en aquests moments sembla que les preocupacions dels ciutadans tenen més a veure en com afrontar aquesta crisi.
Sí, hi ha preocupació, i és del tot lògic. I per això, el de Terrassa va ser el primer Ajuntament d’Espanya que, al 2008, va confeccionar un Pla Anticrisi, aconseguint, a més, que totes les forces polítiques presents al consistori oferissin una resposta ràpida i consensuada. Un dels projectes que engegarem aviat, amb la participació de diferents entitats de la ciutat, és la creació d’un banc d’aliments, i les accions socials al nostre municipi s’han incrementat considerablement en aquests anys per donar resposta a les necessitats del nostres ciutadans, sense oblidar, en cap moment, la importància de fomentar polítiques d’orientació i de formació per a les persones que s’han quedat en l’atur, en estreta col·laboració amb el govern de la Generalitat.
I aquesta col·laboració, continuarà existint amb l’actual govern de la Generalitat?
Espero i desitjo que sigui així, tenint en compte que, com a quarta ciutat en importància de Catalunya, Terrassa és líder i cabdal en molts aspectes, tal i com he mencionat. Queden, encara, però, força coses per fer, i penso que el nou Govern ha de ser sensible a aquesta realitat. De moment puc dir que ja hi ha prevista una trobada amb el conseller d’Interior.
Centrem-nos ara en les properes eleccions municipals. Creu que les autonòmiques marcaran tendència?
La veritat és que no sé com aniran aquests propers comicis. Només sé que hem fet una bona gestió, i que el nivell de satisfacció dels habitants de Terrassa és alt, si fem cas de l’enquesta que sobre aquesta qüestió va fer la Diputació. Considero que els grups que integrem l’actual Govern hem fet una bona feina, i que al llarg d’aquests anys s’ha produït un canvi molt profund a la nostra ciutat en positiu. Parlant en termes automobilístics, podríem dir que en aquests moments, Terrassa se situaria a la pole position de la graella.
Estem a punt d’acabar un mandat i d’afrontar uns nous comicis. Quina valoració fa d’aquests últims quatre anys?
Durant tot aquest temps s’han fet moltes coses, fins i tot, moltes més de les previstes. Hem hagut d’actuar davant d’una situació de crisi que ens ha vingut de fora i que al 2007 no podíem ni imaginar que es pogués produir. A tot això, cal afegir que durant aquests anys hem tingut l’oportunitat de tirar endavant diverses actuacions, que responen a una filosofia, a un model de ciutat, que creiem que, finalment, ha fet de la nostra població una de les més competitives del territori.
I quines en destacaria?
Per exemple, podem parlar del Parc de Vallparadís, que arribarà fins a Can Jofresa, més enllà d’on en principi estava previst. Una altra actuació cabdal per a la ciutat és la nova Rambla i l’ampliació de la línia de Ferrocarrils, les obres de les quals acabaran, en base al compromís adquirit per la Generalitat, a finals d’aquest 2011. Ben aviat, també -aquest mes d’abril- obrirem el remodelat Teatre Principal. I d’altra banda, voldria destacar la pròxima apertura de la biblioteca del Districte 3, que segurament s’inaugurarà per Sant Jordi, i que suposa la constitució definitiva d’una xarxa de biblioteques, la de Terrassa, que és una de les més potents del país. Per últim, no em vull descuidar d’un projecte emblemàtic: el del Parc Científic i Tecnològic.
I si parlem d’infraestructures... El nivell de satisfacció també és tan alt?
Ara comencem a estar-ne satisfets, encara que potser podríem dir que ja era hora, tenint en compte que les nostres peticions en aquest sentit ja fa més de vint anys que les fem. Terrassa se situa territorialment en un lloc privilegiat en l’àmbit metropolità. A més a més, som referent en activitat econòmica, en el sector del coneixement, de la tecnologia... I requereix, per això mateix, d’unes infraestructures viàries i ferroviàries a l’alçada de les circumstàncies. El tercer carril de la C-58 encara l’estem esperant, però, en canvi, ja estem veient que això del Quart Cinturó tira endavant, que s’està dibuixant l’Orbital Ferroviària que connectarà les principals ciutats d’aquest arc metropolità, i que ja tenim el perllongament de Ferrocarrils pràcticament acabat.
De tota manera, en aquests moments sembla que les preocupacions dels ciutadans tenen més a veure en com afrontar aquesta crisi.
Sí, hi ha preocupació, i és del tot lògic. I per això, el de Terrassa va ser el primer Ajuntament d’Espanya que, al 2008, va confeccionar un Pla Anticrisi, aconseguint, a més, que totes les forces polítiques presents al consistori oferissin una resposta ràpida i consensuada. Un dels projectes que engegarem aviat, amb la participació de diferents entitats de la ciutat, és la creació d’un banc d’aliments, i les accions socials al nostre municipi s’han incrementat considerablement en aquests anys per donar resposta a les necessitats del nostres ciutadans, sense oblidar, en cap moment, la importància de fomentar polítiques d’orientació i de formació per a les persones que s’han quedat en l’atur, en estreta col·laboració amb el govern de la Generalitat.
I aquesta col·laboració, continuarà existint amb l’actual govern de la Generalitat?
Espero i desitjo que sigui així, tenint en compte que, com a quarta ciutat en importància de Catalunya, Terrassa és líder i cabdal en molts aspectes, tal i com he mencionat. Queden, encara, però, força coses per fer, i penso que el nou Govern ha de ser sensible a aquesta realitat. De moment puc dir que ja hi ha prevista una trobada amb el conseller d’Interior.
Centrem-nos ara en les properes eleccions municipals. Creu que les autonòmiques marcaran tendència?
La veritat és que no sé com aniran aquests propers comicis. Només sé que hem fet una bona gestió, i que el nivell de satisfacció dels habitants de Terrassa és alt, si fem cas de l’enquesta que sobre aquesta qüestió va fer la Diputació. Considero que els grups que integrem l’actual Govern hem fet una bona feina, i que al llarg d’aquests anys s’ha produït un canvi molt profund a la nostra ciutat en positiu. Parlant en termes automobilístics, podríem dir que en aquests moments, Terrassa se situaria a la pole position de la graella.