"Aquesta sentència ataca el cor de l'Estatut"

Alfredo Vega, secretari d'Educació del PSC Terrassa, critica la resolució del TS i insta el Govern a protegir el model lingüístic

Publicat el 27 de juny de 2012 a les 17:14
Alfredo Vega s'ha mostrat molt crítica amb la resolució del TS Foto: La Torre  

La sentència del Tribunal Suprem, que anul·la el caràcter vehicular únic del català en el cicle de 3 a 6 anys, ha estat fortament criticada pel PSC Terrassa. El seu secretari d'Educació, Alfredo Vega, ha assegurat que la resolució  "pretén fer una instrumentalització de la llengua, quan és un tema de vital importància per a la nostra societat".

Segons Vega, el Govern "ha de prendre totes les iniciatives que siguin possibles per emparar, protegir i promoure el nostre model d'immersió lingüística i que figurava a l'Estatut". En aquest sentit, el Secretari d'Educació del PSC Terrassa ha afegit que aquesta sentència "ataca el cor de l’Estatut i volem que el Govern el defensi en la seva integritat".

Alfredo Vega ha recordat que la llengua catalana "és un element clau de la nostra identitat i cal que la protegim" i ha recordat que "ensenyar el català a les escoles és la major garantia a l'hora d’assegurar la supervivència de la llengua". El Secretari d’Educació del PSC Terrassa ha assegurat que en l'actualitat, gràcies al model d'immersió lingüística que es va aprovar el 1995 amb una àmplia majoria parlamentària, la societat catalana "coneix bé tant la llengua castellana com el català, tot i que aquesta continua sent la llengua més dèbil i per això cal protegir-la més".

Vega lamenta la "tendència centralitzadora del Partit Popular"  i insta al Govern i a tots els partits polítics catalans a "blindar el nostre model i defensar les competències de la nostra Comunitat Autònoma".