El govern espanyol actualitza la licitació pel soterrament de les vies del tren a Montcada

El Consell de Ministres autoritza el contracte per valor de 621 milions d'euros

Publicat el 05 de desembre de 2022 a les 17:08
El Consell de Ministres ha autoritzat aquest dilluns la licitació del contracte d'obres per soterrar la línia R2 de Rodalies al seu pas per Montcada i Reixac per 621 milions d'euros. D'aquesta manera, s'actualitza, d'acord amb l'increment pels preus dels materials, i augmenta al voltant d'uns 150 milions d'euros -al principi era de 465-.

Ara, es farà la publicació de la licitació i suposarà un retard de set mesos sobre la planificació inicial. Es tracta d'un dels projectes d'infraestructures amb més recursos dels pressupostos generals de l'Estat per al 2023 a Catalunya. S'hi destinarà fins a 89 milions d'euros durant el pròxim any, sent una de les grans intervencions de transformació urbanística i ferroviària de la xarxa de Rodalies.

Els treballs es faran al llarg de quatre quilòmetres de túnel amb tres vies per les quals els trens podran circular a una velocitat màxima de 140 km/h. També preveu una nova estació subterrània, propera a l'actual de Montcada i Reixac. Tot plegat, començarà al barri de Can Sant Joan, on hi haurà un descens que s'executarà amb pantalles de formigó a una profunditat de 35 metres.

El sistema constructiu es basarà en pantalles, llosa de coberta i contrabòvila, fet que obligarà a desviar el traçat ferroviari. El recorregut de les vies seguirà, un cop passat el nucli urbà, per sota del riu Ripoll i l'autopista C-33. El soterrament suposarà l'eliminació dels passos a nivell, que al llarg del dia pugen i baixen barreres de manera constant, en aquesta trama de la localitat. A més d'aportar seguretat, es generarà un espai de passeig, amb la supressió de les vies que divideixen la població, però que encara està pendent de definir.

[h3]Satisfacció a Montcada[/h3]
L'alcaldessa del municipi, Laura Campos, ha expressat la seva alegria per aquest pas definitiu per aconseguir una anhelada reivindicació. "Estem satisfets perquè s'hagi aprovat aquesta bestreta, encara que sigui amb set mesos de retard pels recursos que la Confederació Espanyola de Constructors va presentar i que va aturar el procediment", ha justificat.

[noticiadiari]71/36319[/noticiadiari]

Si no hi ha cap altre contratemps, al voltant de sis mesos "tindrem una empresa adjudicatària que començarà aquestes desitjades, esperades i reivindicades obres", ha expressat Campos.