Punt 14 de l'ordre del dia del ple municipal d'octubre a l'Ajuntament de Terrassa. Presentada pels Grups municipals de CiU i del PSC, proposant regular la concessió d’ús de l’Estadi Olímpic Municipal per a les activitats del Terrassa F.C., gestionades per “Terrassa Olímpica 2010 S.A.D.” Moció transaccionada amb C's.
Dani Nart (CiU - equip de govern)
La voluntat és regular les noves condicions amb el conveni. I ho farem establint els criteris: distinció entre les activitats relacionades amb el futbol base i els equips professional. La quantia queda detallada, que són de l'ordre de 54 mil euros. Anomenarem un interventor tècnic que farà el seguiment de les condicions. L'ús de l'Estadi no té un caràcter d'exclusivitat, per això el Consell Esportiu disposarà del camp els dimecres. L'Ajuntament de Terrassa fixa unes condicions per assumir les despeses de funcionament: compliment obligacions tributàries i econòmiques amb el personal i els proveïdors, no hi hagi obtenció de beneficis de comptes anuals, i efectuar reparacions de manteniment i millora de l'Estadi.
També ens preocupa que hi hagi deutes i la imatge que el Terrassa FC té. I per això creiem que no procedeix limitar el pressupost perquè faria inviable el canvi de model, un model que busca identificar la ciutat amb el club i projectar la ciutat arreu. És un projecte que desprèn il·lusió. La despesa que hi ha és a compte i risc dels responsables de la societat i sense afectació al pressupost municipal.
Només en consum energètic el cost és de 170 mil euros, i cal dir que el futbol professional només fa 10 hores setmanals d'ús de l'Estadi. A dia d'avui, l'únic projecte que pot sostenir l'Estadi és un club de futbol professional. El que costa diners a les arques municipals és el manteniment de l'Estadi no el Terrassa FC.
Maria Sirvent (CUP)
Estem en contra que una societat anònima tingui ús d'un equipament municipal. Si l'empresa entra en concurs serem un altre proveïdor a la cua perquè se'ns pagui el deute. Si parléssim d'un club social esportiu estaríem parlant d'una entitat més responsable al respondre amb els seus béns personals del que passi en aquesta empresa.
David Aguinaga (C's)
Partim de la base que no estem donant un xec en blanc sinó que la persona que s'ha fet càrrec del club està prenent un risc personal i fins ara ha complert. El punt clau és com incrementar els seus ingressos, i això només s'aconseguirà si el club comença a revifar esportivament. Si no, tindrem un estadi fantàstic i sobredimensionat. Les instal·lacions s'han de pagar hi hagi o no un club que hi dugui a terme la seva activitat esportiva.
Creiem que és un gran desafiament per part del municipi i insistirem que la feina de supervisió es dugui a terme d'una manera eficient, s'articuli una relació d'entesa amb altres clubs de la ciutat, i que des de la regidoria també tingui una bona entesa amb la resta de clubs de la ciutat respecte al manteniment i la cursa de les instal·lacions, algunes precàries.
Pep Forn (ERC)
Ens abstindrem. El projecte que se'ns presenta no genera en aquests moments il·lusió, per exemple, s'ha reduït a la meitat els nens que conformen el futbol base. Tot i així, creiem que l'acord millora les condicions d'ús que hi havia fins ara ja que assegurem el suport a l'esport base en les mateixes condicions que en qualsevol altre club de la ciutat.
Ens preocupa però l'estat actual de les instal·lacions, en un estat precari ja que hi ha parts de l'estadi tancades perquè són un perill per al públic. En aquí cal fer un esforç i que l'empresa compleixi els seus compromisos. També ens preocupa el projecte empresarial que es presenta, perquè el veiem poc sostenible i creïble. Està disposat a perdre diners in eternum? Hi ha un dels socis que ja s'ha fet enrere tres mesos després. Però no votarem en contra perquè és l'únic projecte que en aquests moments tenim per tirar endavant però hauríem d'estar discutint el model esportiu de la ciutat.
Marc Grau (Terrassa en Comú)
No compartim el model que hi ha darrera la decisió de donar suport el projecte de la SAD. Som partidaris d'un model d'un club de futbol que fos projecte social i ens fonamentés amb els clubs de futbol base de la ciutat, i ens preocupa molt el dany a la imatge de la ciutat en relació al primer equip de futbol...
A nosaltres que una SAD tingui beneficis, no ens preocupa, ens preocupa més els dèficits i els deutes perquè justament això és el que ens ha portat a la mala imatge. Estaria bé afegir un supòsit que controli això i que es vigili que no hi hagi un desajustament en el pressupost. Segons les previsions, la SAD preveu unes pèrdues de 350 mil euros en aquest primer any, i afirmen que es repetiran al llarg dels propers anys. Això vol dir que la sostenibilitat i equilibri pressupostari repercutirà a compte dels propietaris que són qui posaran els diners, i això és un risc, si aquests no posen diners i haurà fallida.
Ens preocupa que l'equilibri es fes amb recursos públics. Cal un compromís que l'Ajuntament no finançarà aquesta empresa mercantil en el cas que hi hagi pèrdues.
Gabriel Turmo (PP)
Davant la impossibilitat d’assistir al Ple Ordinari del mes d’octubre per trobar-se en situació d'incapacitat temporal per motius de salut, i no havent estat acceptada la petició de poder intervenir i votar de forma telemàtica, Gabriel Turmo ha fet públic el posicionament del GMPPC de Terrassa respecte les propostes de resolució dels diferents grups que seran objecte de debat i votació al ple ordinari d’aquest dijous.
Respecte a la moció sobre la concessió d'ús de l'Estadi Olímpic, seguint el posicionament del grup municipal del PP ja manifestat respecte aquest assumpte, tot i que hauria proposat algun canvi en el redactat, el nostre posicionament és favorable a aquesta proposta.
El ple aprova la concessió d'ús de l'Olímpic al Terrassa FC
L'acord -recolzat per PSC, CiU i C's- implica el compliment de les obligacions tributàries i la no obtenció de beneficis per part dels propietaris de Terrassa Olímpica 2010 | CUP, ERC i TeC carreguen contra el model esportiu que s'està prioritzant i es mostren preocupats per un projecte empresarial "poc creïble i sostenible"
Ara a portada
Publicat el 29 d’octubre de 2015 a les 19:52
Actualitzat el 30 d’octubre de 2015 a les 08:20