Terrassa es convertirà en el centre de la connexió ferroviària entre la Catalunya central i Barcelona i en un punt estratègic en la comunicació del país gràcies als projectes que s'estan duent a terme a nivell de transport públic a la ciutat. Així ho considera el PSC que ha reivindicat el seu paper en aquesta millora del posicionament estratègic de Terrassa.
Els socialistes han fet balanç de les obres del perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat a la ciutat després que ja s'hagin completat els treballs de perforament del subsòl. “Una fita de caràcter històric per a la ciutat, tant pel compliments dels terminis com per la manca d'incidents sobre les obres gràcies també al terra del subsol que ha afavorit el treball de les tuneladores, degut a la millora que va fer el govern socialista del projecte inicial”, el diputat socialista, Josep Casajuana, ha posat èmfasi en la revisió del projecte que es va fer quan CiU era al Govern de la Generalitat amb l'entrada de Pasqual Maragall com a president. Es van fer nous estudis geotècnics per garantir la seguretat i la rapidesa de l'obra que van endarrerir l'inici però que, segons Casajuana, són la causa de que tot hagi anat com era previst.
“S'ha actuat amb precaució, després de l'experiència que teníem del Carmel, i ara és el moment de felicitar els treballadors i tècnics que han fet possible les obres i demanar disculpes per les molèsties que hagin pogut ocasionar”, segons Casajuana.
Terrassa serà, a més, el centre de la futura línia orbital ferroviària i, per tant, de la segona corona metropolitana de Barcelona. El diputat del PSC al Parlament ha volgut deixar clar que aquestes actuacions són fruit de la bona negociació entre la Generalitat i el Ministeri de Foment, ja que “durant molts anys, CiU no havia tingut en compte obres que potenciessin el territori. No ha estat fins a l'arribada del PSC al Govern que s'ha fet un nivell d'inversió a Catalunya que supera a qualsevol estat de la Unió Europea en relació a la inversió per cada habitant. A causa, també, d'un sistema de finançament que ha permès l'augment del 10% dels recursos de la Generalitat, i tot això en plena crisi econòmica”.
El secretari d'organització i finances de la Federació Vallès Oest del PSC, Josep Ballart, ha volgut “contestar” a CiU i, en concret, al seu portaveu, Josep Rull, per les crítiques durant les obres. “Mai cap regidor ha estat tan poc patriota amb la nostra ciutat”, Ballart considera que s'ha intentat donar una idea de catastrofisme i fer por per coses que finalment han anat bé.
Ballart es refereix, sobre tot, a les crítiques de CiU que feien referència a la falta d'informació del procés de les obres, al·legant que en tot moment es va informar els veïns i els ciutadans en general, i de generalitzar les anècdotes, com la d'un veí que es queixava per les obres, per acabar demanant més estudis perquè les obres fossin més segures.
Els socialistes han fet balanç de les obres del perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat a la ciutat després que ja s'hagin completat els treballs de perforament del subsòl. “Una fita de caràcter històric per a la ciutat, tant pel compliments dels terminis com per la manca d'incidents sobre les obres gràcies també al terra del subsol que ha afavorit el treball de les tuneladores, degut a la millora que va fer el govern socialista del projecte inicial”, el diputat socialista, Josep Casajuana, ha posat èmfasi en la revisió del projecte que es va fer quan CiU era al Govern de la Generalitat amb l'entrada de Pasqual Maragall com a president. Es van fer nous estudis geotècnics per garantir la seguretat i la rapidesa de l'obra que van endarrerir l'inici però que, segons Casajuana, són la causa de que tot hagi anat com era previst.
“S'ha actuat amb precaució, després de l'experiència que teníem del Carmel, i ara és el moment de felicitar els treballadors i tècnics que han fet possible les obres i demanar disculpes per les molèsties que hagin pogut ocasionar”, segons Casajuana.
Terrassa serà, a més, el centre de la futura línia orbital ferroviària i, per tant, de la segona corona metropolitana de Barcelona. El diputat del PSC al Parlament ha volgut deixar clar que aquestes actuacions són fruit de la bona negociació entre la Generalitat i el Ministeri de Foment, ja que “durant molts anys, CiU no havia tingut en compte obres que potenciessin el territori. No ha estat fins a l'arribada del PSC al Govern que s'ha fet un nivell d'inversió a Catalunya que supera a qualsevol estat de la Unió Europea en relació a la inversió per cada habitant. A causa, també, d'un sistema de finançament que ha permès l'augment del 10% dels recursos de la Generalitat, i tot això en plena crisi econòmica”.
El secretari d'organització i finances de la Federació Vallès Oest del PSC, Josep Ballart, ha volgut “contestar” a CiU i, en concret, al seu portaveu, Josep Rull, per les crítiques durant les obres. “Mai cap regidor ha estat tan poc patriota amb la nostra ciutat”, Ballart considera que s'ha intentat donar una idea de catastrofisme i fer por per coses que finalment han anat bé.
Ballart es refereix, sobre tot, a les crítiques de CiU que feien referència a la falta d'informació del procés de les obres, al·legant que en tot moment es va informar els veïns i els ciutadans en general, i de generalitzar les anècdotes, com la d'un veí que es queixava per les obres, per acabar demanant més estudis perquè les obres fossin més segures.