
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya ha iniciat el procés de licitació de les obres d'arquitectura i instal·lacions del perllongament de la línia dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) del Vallès a Terrassa. Els treballs comprenen el condicionament dels interiors i les instal·lacions de les tres noves estacions, del túnel (3,1 quilòmetres) i les construccions auxiliars. Així doncs, les obres consistiran en la col·locació dels revestiments, el paviment, el mobiliari i les xarxes elèctriques i de comunicacions necessàries per a l'explotació del ferrocarril. Les obres comportaran una inversió de prop de 61 milions d'euros i tindran un termini d'execució de 17 mesos; així doncs, s'espera que es puguin adjudicar aquesta primavera.
En concret, els treballs que ara es liciten inclouen l'arranjament dels interiors de les tres noves estacions i el dipòsit de trens de Can Roca, a partir de la col·locació d'un paviment al terra, i el revestiment de les parets, amb panells de resines reforçades amb fibres de fusta en color blanc i gris a totes les estacions i una altra de color diferent per cadascuna d'elles: blau per a l'estació UPC-Vallparadís, vermell a l'Intercanviador i lila a Can Roca.
Tanmateix, els treballs inclouen la col·locació de les instal·lacions necessàries per l'explotació del servei, llevat de la senyalització, que ja es va adjudicar el passat mes de novembre; així com la instal·lació d'escales i ascensors a les estacions.
A principis d'aquest mes es va completar el primer dels dos túnels des del dipòsit de Can Roca fins a Terrassa – Rambla , i cap a la primavera es començarà a instal·lar la via. A més, una segona tuneladora ha excavat més de 2 quilòmetres i avança en paral·lel des de la futura estació d'UPC-Vallparadís en direcció a la Rambla d'Ègara. També avancen les obres per a construir l'estructura de les tres estacions d'aquest perllongament (UPC-Vallparadís, Intercanviador FGC-Rodalia, Can Roca) i a l'estació ja existent de la Rambla d'Ègara s'està millorant l'evacuació i la ventilació amb la construcció d'un nova sortida d'emergència i uns nous ventiladors.
Es calcula que amb la prolongació de la línia es donarà servei al doble de viatgers que ara, unes 32.000 persones al dia. L'ampliació del tram ha significat una inversió global de 321 milions d'euros i s'espera que l'any vinent es posi en funcionament.
En concret, els treballs que ara es liciten inclouen l'arranjament dels interiors de les tres noves estacions i el dipòsit de trens de Can Roca, a partir de la col·locació d'un paviment al terra, i el revestiment de les parets, amb panells de resines reforçades amb fibres de fusta en color blanc i gris a totes les estacions i una altra de color diferent per cadascuna d'elles: blau per a l'estació UPC-Vallparadís, vermell a l'Intercanviador i lila a Can Roca.
Tanmateix, els treballs inclouen la col·locació de les instal·lacions necessàries per l'explotació del servei, llevat de la senyalització, que ja es va adjudicar el passat mes de novembre; així com la instal·lació d'escales i ascensors a les estacions.
A principis d'aquest mes es va completar el primer dels dos túnels des del dipòsit de Can Roca fins a Terrassa – Rambla , i cap a la primavera es començarà a instal·lar la via. A més, una segona tuneladora ha excavat més de 2 quilòmetres i avança en paral·lel des de la futura estació d'UPC-Vallparadís en direcció a la Rambla d'Ègara. També avancen les obres per a construir l'estructura de les tres estacions d'aquest perllongament (UPC-Vallparadís, Intercanviador FGC-Rodalia, Can Roca) i a l'estació ja existent de la Rambla d'Ègara s'està millorant l'evacuació i la ventilació amb la construcció d'un nova sortida d'emergència i uns nous ventiladors.
Es calcula que amb la prolongació de la línia es donarà servei al doble de viatgers que ara, unes 32.000 persones al dia. L'ampliació del tram ha significat una inversió global de 321 milions d'euros i s'espera que l'any vinent es posi en funcionament.