ICV va organitzar dimecres passat una xerrada sota el títol Per una educació de qualitat per a tothom. Que li falta a la Llei d’Educació? Quin és l’estat de la qüestió, per debatre sobre la Llei d’Educació de Catalunya (LEC).
El Grup Municipal va criticar els seus socis de Govern a Catalunya per haver cedit a les pressions de la dreta i de la patronal del sector privat de l’ensenyament en la redacció de la futura llei d’Educació de Catalunya.
Els ecosocialistes fan una valoració general negativa de la nova Llei que ha de regular l’ensenyament català, tot i que votaran a favor d’algun articulat i de les esmenes que han aconseguit introduir, mantindran a votació les esmenes que ha presentat en solitari i que recullen moltes de les propostes de la comunitat educativa, però no votaran favorablement al conjunt de la Llei si no es produeixen canvis importants sobre el text actual.
ICV va criticar que des de la Conselleria d’Educació no s’hagi buscat des de bon principi la participació dels diferents sectors i agents de la comunitat educativa que van signar el Pacte per l’Educació i hi hagi primat l’acord amb CiU.
Segons va exposar Laia Ortiz, diputada d’ICV-EUiA, “jo crec que qui ha d’obrir una reflexió són els socis de Govern, tant Esquerra Republicana com el Partit dels Socialistes, que en el primer acord, el 2003, el primer pacte de Govern d’esquerres es parlava que l’escola pública era la vertebradora de l’educació a Catalunya. També es parlava d’un model on l’escola pública era la prioritària i on es vertebrava tot al seu voltant. I sembla que aquesta llei s’allunya molt d’aquella declaració de principis. I aquí caldria demanar explicacions sobre per què els socis s’han allunyat tant d’aquell acord de Govern”.
Segons ICV, s’ha perdut una valuosa oportunitat perquè el Pacte per l’Educació posava fi a l’etern enfrontament entre l’escola pública i la concertada perquè totes dues assumien la gratuïtat, la igualtat d’oportunitats en l’accés i l’escolarització d'infants amb dificultats.
Els ecosocialistes consideren que la futura norma no garanteix plenament l’equitat i l’èxit escolar per a tothom, que no és acceptable mantenir el finançament públic per a les escoles d’elit i que, bona part de la memòria econòmica, sigui per a l’escola concertada sense cap contrapartida que garanteixi un ensenyament igualitari i de qualitat, "s'ha de garantir que tothom tingui el dret d'un accés igualitari a les places escolars i per tant, que hi hagi un procediment d'accés igual a tots els centres, ja siguin públics o concertats".
El Grup Municipal va criticar els seus socis de Govern a Catalunya per haver cedit a les pressions de la dreta i de la patronal del sector privat de l’ensenyament en la redacció de la futura llei d’Educació de Catalunya.
Els ecosocialistes fan una valoració general negativa de la nova Llei que ha de regular l’ensenyament català, tot i que votaran a favor d’algun articulat i de les esmenes que han aconseguit introduir, mantindran a votació les esmenes que ha presentat en solitari i que recullen moltes de les propostes de la comunitat educativa, però no votaran favorablement al conjunt de la Llei si no es produeixen canvis importants sobre el text actual.
ICV va criticar que des de la Conselleria d’Educació no s’hagi buscat des de bon principi la participació dels diferents sectors i agents de la comunitat educativa que van signar el Pacte per l’Educació i hi hagi primat l’acord amb CiU.
Segons va exposar Laia Ortiz, diputada d’ICV-EUiA, “jo crec que qui ha d’obrir una reflexió són els socis de Govern, tant Esquerra Republicana com el Partit dels Socialistes, que en el primer acord, el 2003, el primer pacte de Govern d’esquerres es parlava que l’escola pública era la vertebradora de l’educació a Catalunya. També es parlava d’un model on l’escola pública era la prioritària i on es vertebrava tot al seu voltant. I sembla que aquesta llei s’allunya molt d’aquella declaració de principis. I aquí caldria demanar explicacions sobre per què els socis s’han allunyat tant d’aquell acord de Govern”.
Segons ICV, s’ha perdut una valuosa oportunitat perquè el Pacte per l’Educació posava fi a l’etern enfrontament entre l’escola pública i la concertada perquè totes dues assumien la gratuïtat, la igualtat d’oportunitats en l’accés i l’escolarització d'infants amb dificultats.
Els ecosocialistes consideren que la futura norma no garanteix plenament l’equitat i l’èxit escolar per a tothom, que no és acceptable mantenir el finançament públic per a les escoles d’elit i que, bona part de la memòria econòmica, sigui per a l’escola concertada sense cap contrapartida que garanteixi un ensenyament igualitari i de qualitat, "s'ha de garantir que tothom tingui el dret d'un accés igualitari a les places escolars i per tant, que hi hagi un procediment d'accés igual a tots els centres, ja siguin públics o concertats".