
La carretera de Rubí canviarà d’aspecte en els propers mesos. Aquest és el propòsit de l’Ajuntament que, juntament amb la Diputació de Barcelona i l’associació de veïns del Segle XX, ha elaborat un projecte per reconvertir la carretera actual en un passeig d’un sentit de circulació.
El projecte preveu que els vehicles només puguin transitar la carretera de Sud a Nord, en direcció al carrer Topete. L’espai restant es transformarà en una vorera ampla, on es plantaran arbres. També hi haurà un espai d’aparcament en superfície i un carril per a bicis. Només en el tram més proper a la plaça del Segle XXI es mantindran els dos carrils, per facilitar l’accés a les places d’aparcament subterrànies.
Amb aquesta remodelació, la carretera deixarà de ser una via de trànsit habitual per a l’accés a la ciutat. Per això la Diputació de Barcelona ha decidit traspassar-ne la jurisdicció a l’Ajuntament de Terrassa.
El pressupost
El projecte té un cost total previst d’1.980.144,48 euros. D’aquests, 233.676 aniran destinats a un subprojecte per adequar una part dels carrers d’Escudé i de Navas de Tolosa. Com que fins ara la titularitat de la via era de la Diputació de Barcelona, aquesta ha donat una subvenció a l’Ajuntament de 405.638,65 euros. La resta l'haurà de pagar el consistori, que demanarà una subvenció al Pla de Concertació de la Diputació (abans Xarxa Barcelona Municipis de Qualitat). Podria cobrir fins a un 70 per cent del pressupost.
Encara no hi ha dates per a l’inici de les obres, però s'espera que puguin començar aquest mateix any ja que la Diputació ja ha entregat la subvenció a l’Ajuntament.
Rentat de cara a les Quatre Carreteres
La cruïlla de les Quatre Carreteres, on hi ha el complex dels cinemes Segle XXI, està patint un canvi considerable en la seva estructura. La instal·lació del complex d’oci, tanmateix, no ha estat el revulsiu que s’esperava. Ara s’han iniciat les obres al Vapor Sala i Badrinas, on s’hi ha de construir una escola i alguns pisos. L’adequació de la carretera en aquest tram farà més amable la circulació de vianants, i la presència de l’escola, la potenciarà.
El projecte preveu que els vehicles només puguin transitar la carretera de Sud a Nord, en direcció al carrer Topete. L’espai restant es transformarà en una vorera ampla, on es plantaran arbres. També hi haurà un espai d’aparcament en superfície i un carril per a bicis. Només en el tram més proper a la plaça del Segle XXI es mantindran els dos carrils, per facilitar l’accés a les places d’aparcament subterrànies.
Amb aquesta remodelació, la carretera deixarà de ser una via de trànsit habitual per a l’accés a la ciutat. Per això la Diputació de Barcelona ha decidit traspassar-ne la jurisdicció a l’Ajuntament de Terrassa.
El pressupost
El projecte té un cost total previst d’1.980.144,48 euros. D’aquests, 233.676 aniran destinats a un subprojecte per adequar una part dels carrers d’Escudé i de Navas de Tolosa. Com que fins ara la titularitat de la via era de la Diputació de Barcelona, aquesta ha donat una subvenció a l’Ajuntament de 405.638,65 euros. La resta l'haurà de pagar el consistori, que demanarà una subvenció al Pla de Concertació de la Diputació (abans Xarxa Barcelona Municipis de Qualitat). Podria cobrir fins a un 70 per cent del pressupost.
Encara no hi ha dates per a l’inici de les obres, però s'espera que puguin començar aquest mateix any ja que la Diputació ja ha entregat la subvenció a l’Ajuntament.
Rentat de cara a les Quatre Carreteres
La cruïlla de les Quatre Carreteres, on hi ha el complex dels cinemes Segle XXI, està patint un canvi considerable en la seva estructura. La instal·lació del complex d’oci, tanmateix, no ha estat el revulsiu que s’esperava. Ara s’han iniciat les obres al Vapor Sala i Badrinas, on s’hi ha de construir una escola i alguns pisos. L’adequació de la carretera en aquest tram farà més amable la circulació de vianants, i la presència de l’escola, la potenciarà.