
Davant la imminència de l'inici del curs escolar, queda poc temps per finalitzar les reformes de millora de la mobilitat i l'accessibilitat a les escoles. Durant aquest estiu s'han dut a terme 16 projectes per tal de millorar els accessos i la seguretat a 18 centres escolars de la ciutat.
Els darrers en finalitzar han estat els accessos al CEIP Enxaneta i a l'Escola Bressol Coloraines, que avui l'alcalde ha visitat, juntament amb la majoria de membres de l'equip de govern. El projecte ha permès ampliar les voreres, protegir els accessos a ambdós centres escolars amb la instal·lació d'una barana i crear una zona de reserva escolar, per tal que els pares hi puguin parar amb el cotxe per un període no màxim a uns tres minuts. Tanmateix, s'ha creat una zona d'aparcament de bicicletes, s'ha millorat la senyalització vertical i s'ha semaforitzat la cruïlla dels Jocs Olímpics amb l'Avinguda de Béjar.
L'alcalde de Terrassa, Pere Navarro, ha recalcat la importància d'aconseguir itineraris més segurs a les escoles de la ciutat, que estimulen la mobilitat a peu, bicicleta o transport col·lectiu. L'objectiu, segons ha explicat l'alcalde, és aconseguir que només agafin el cotxe “els pares que veritablement ho necessitin”.
1500 llocs de treball
Una de les principals prioritats a l'hora de plantejar els projectes, que es finançarien amb els Fons Estatal d'Inversió Local (FEIL) va ser millorar la mobilitat, segons ha dit Navarro. Per aquest motiu, dels 73 projectes que s'han dut a terme a la ciutat, uns 29 corresponen a millores en la mobilitat i l'accessibilitat. És a dir, millora dels accessos als centres escolars, ampliació de voreres, passos de vianants, urbanitzacions d'alguns carrers, plataformes de parades de transport públic, etc.
En total, s'han destinat 13.186.150 milions d'euros als projectes de mobilitat i accessibilitat, un 37 per cent del total del pressupost assignat pel Govern Central. “Es tracta de la major inversió en el menor temps que ha viscut Terrassa en tota la seva història. Hi haurà projectes que segurament s'hauran de retocar i coses que no agradin a tothom, però ja hi comptem”, ha afegit Navarro.
De la mateixa manera, es preveu que de cara a final d'any, s'hagin contractat prop de 1.500 treballadors, dels quals uns 700 són de nova contractació i, per tant, es trobaven a l'atur. La tinent d'alcalde de l’Àrea de Planificació Urbanística i Territori, Carme Labòria, ha recordat que actuar vers l'increment de l'atur va ser l'objectiu principal d'aquest pla d'actuació i que, per tant, es mostren satisfets amb els resultats obtinguts.
Els darrers en finalitzar han estat els accessos al CEIP Enxaneta i a l'Escola Bressol Coloraines, que avui l'alcalde ha visitat, juntament amb la majoria de membres de l'equip de govern. El projecte ha permès ampliar les voreres, protegir els accessos a ambdós centres escolars amb la instal·lació d'una barana i crear una zona de reserva escolar, per tal que els pares hi puguin parar amb el cotxe per un període no màxim a uns tres minuts. Tanmateix, s'ha creat una zona d'aparcament de bicicletes, s'ha millorat la senyalització vertical i s'ha semaforitzat la cruïlla dels Jocs Olímpics amb l'Avinguda de Béjar.
L'alcalde de Terrassa, Pere Navarro, ha recalcat la importància d'aconseguir itineraris més segurs a les escoles de la ciutat, que estimulen la mobilitat a peu, bicicleta o transport col·lectiu. L'objectiu, segons ha explicat l'alcalde, és aconseguir que només agafin el cotxe “els pares que veritablement ho necessitin”.
1500 llocs de treball
Una de les principals prioritats a l'hora de plantejar els projectes, que es finançarien amb els Fons Estatal d'Inversió Local (FEIL) va ser millorar la mobilitat, segons ha dit Navarro. Per aquest motiu, dels 73 projectes que s'han dut a terme a la ciutat, uns 29 corresponen a millores en la mobilitat i l'accessibilitat. És a dir, millora dels accessos als centres escolars, ampliació de voreres, passos de vianants, urbanitzacions d'alguns carrers, plataformes de parades de transport públic, etc.
En total, s'han destinat 13.186.150 milions d'euros als projectes de mobilitat i accessibilitat, un 37 per cent del total del pressupost assignat pel Govern Central. “Es tracta de la major inversió en el menor temps que ha viscut Terrassa en tota la seva història. Hi haurà projectes que segurament s'hauran de retocar i coses que no agradin a tothom, però ja hi comptem”, ha afegit Navarro.
De la mateixa manera, es preveu que de cara a final d'any, s'hagin contractat prop de 1.500 treballadors, dels quals uns 700 són de nova contractació i, per tant, es trobaven a l'atur. La tinent d'alcalde de l’Àrea de Planificació Urbanística i Territori, Carme Labòria, ha recordat que actuar vers l'increment de l'atur va ser l'objectiu principal d'aquest pla d'actuació i que, per tant, es mostren satisfets amb els resultats obtinguts.