La Joventut Nacionalista de Catalunya, la JNC, ha decidit atorgar el primer guardó El Castanyot a la regidora de mobilitat i via pública, Lluïsa Melgares.
El premi, que s'ha ideat aquest 2009, pretén donar un toc d'atenció a aquelles personalitats que consideren que haurien de canviar les seves actuacions públiques.
La JNC considera que Melgares és mereixedora d'aquest títol per diversos motius: el carril bus del Passeig 22 de juliol; el tall de la Rambla abans de tenir habilitat el Quart Cinturó; la reforma de la Plaça de l’Aigua; la de l’Avinguda de Barcelona; els carrils bici de l’Avinguda de l’Abat Marcet o de Jaume I; les poques indicacions de direccions o de rutes alternatives en el cas de vies tallades; les voreres “estretes i farcides d’obstacles d’alguns carrers”; l’aplaçament de la “necessària reforma” de les línies d’autobús; “la manca d’alternatives d’aparcament” al campus; els semàfors “mal coordinats”, entre d'altres actuacions en matèria de mobilitat a la ciutat.
El col·lectiu proposa que els carrils-bus siguin utilitzats per vehicles amb alta ocupació, que els carrils-bici en eix central fets en algunes vies es traslladin al lateral seguint l’esquema de la Rambla de Sant Nebridi; que es reformin les voreres “intransitables” com les del carrer del Tren de Baix, Sant Valentí o Montserrat; que s’estableixi un servei de bus gratuït des d’un aparcament dissuasiu fins al campus i que s’afronti de manera urgent la reforma de les línies d’autobús urbanes.
El Castanyot s'atorgarà anualment en la data de Tots Sants.
El premi, que s'ha ideat aquest 2009, pretén donar un toc d'atenció a aquelles personalitats que consideren que haurien de canviar les seves actuacions públiques.
La JNC considera que Melgares és mereixedora d'aquest títol per diversos motius: el carril bus del Passeig 22 de juliol; el tall de la Rambla abans de tenir habilitat el Quart Cinturó; la reforma de la Plaça de l’Aigua; la de l’Avinguda de Barcelona; els carrils bici de l’Avinguda de l’Abat Marcet o de Jaume I; les poques indicacions de direccions o de rutes alternatives en el cas de vies tallades; les voreres “estretes i farcides d’obstacles d’alguns carrers”; l’aplaçament de la “necessària reforma” de les línies d’autobús; “la manca d’alternatives d’aparcament” al campus; els semàfors “mal coordinats”, entre d'altres actuacions en matèria de mobilitat a la ciutat.
El col·lectiu proposa que els carrils-bus siguin utilitzats per vehicles amb alta ocupació, que els carrils-bici en eix central fets en algunes vies es traslladin al lateral seguint l’esquema de la Rambla de Sant Nebridi; que es reformin les voreres “intransitables” com les del carrer del Tren de Baix, Sant Valentí o Montserrat; que s’estableixi un servei de bus gratuït des d’un aparcament dissuasiu fins al campus i que s’afronti de manera urgent la reforma de les línies d’autobús urbanes.
El Castanyot