La renovació del Govern, després que Junts apliqués el resultat de la consulta a la militància de sortir de l'executiu català, ha portat el nomenament de tres persones del Vallès Occidental -Juli Fernàndez i Gemma Ubasart- i una altra lligada al Vallès Oriental -Manel Balsells-. Són tres dels set canvis duts a terme pel president Pere Aragonès.
Amb l'entrada de Fernàndez a Territori; Ubasart a Justícia, Drets i Memòria, que agafarà el testimoni d'una veïna seva, Lourdes Ciuró, i Balsells a Salut, les dues comarques vallesanes tenen quatre representants al Palau de la Generalitat. I és que aquests cal sumar-hi, la consellera de Cultura, Natàlia Garriga, veïna de Sant Cugat. Aquests són els tres nous consellers:
- Juli Fernàndez i Olivares (Sabadell, 1977): Llicenciat en Farmàcia. Va ser director general de Joventut de la Generalitat, sent director de Turisme Juvenil de Catalunya (2007-2009) i de l'Agència Catalana de la Joventut (2009 - 2011). Va ostentar l'alcaldia de Sabadell entre 2015-2017, després va passa a ser tinent d'alcaldessa. Entre 2018 i 2021 va desenvolupar el càrrec de delegat del Govern a Barcelona.
- Gemma Ubasart i González (Castellar del Vallès, 1978): Doctora, Diploma d'Estudis Avançats en Dret i Màster Europeu en Sistema Penal i Problemes Socials i Llicenciada en Ciència Política. Internacional Diploma in Critical Criminology. Postgrau CIS en Investigació Social Aplicada i Anàlisi de Dades. Va liderar l'espai de Podem a Catalunya als seus inicis, i en va acabar dimitint el 2015.
- Manel Balcells i Díaz (Ripoll, 1958): Llicenciat i Doctor en Medicina i Cirurgia. És director del Centre per a la Integració de la Medicina i les Tecnologies Innovadores a Catalunya, comissionat de salut de leitat i president de la Fundació de Gestió de Sant Pau i membre del consell de Govern del consorci sanitari de Terrassa i de l’Hospital del Mar. Va ser. entre d'altres, director mèdic de l’Hospital General de Granollers. Veí de Llerona és militant d'ERC i va ser conseller d'Universitats i Recerca durant unes setmanes, entre l'abril i el maig de 2006. Està considerat un dels impulsors de la medicina de l'esport.
Qui són els nous consellers del Vallès?
Política
La renovació de l'executiu deixa quatre representants del Vallès Occidental i Oriental
ARA A PORTADA
Publicat el
09 d’octubre de 2022 a
les 18:54
Et pot interessar
-
Política
El ple de Terrassa sanciona els regidors de Vox per dur samarretes contra l'alcalde
-
Política
Mor la mare de Josep Rull, president del Parlament
-
Política
Enfrontaments al Ball de Plaça entre l'alcalde de Terrassa i Vox
-
Política
Terrassa: Ballart entoma un govern en minoria enmig de discrepàncies i dimissions
-
Política
Així queda el nou cartipàs de Terrassa, després de la sortida de Balcells
-
Política
Dimiteix Maise Balcells, la primera tinent d’alcaldia de Terrassa
