Una estelada penjada a un institut de Terrassa escandalitza 'Libertad Digital'

Educació

Publicat el 30 de juny de 2009 a les 18:19
Amb els llampants avantítol i titular “Profesores cuelgan la estelada y la tricolor; “Fiesta de la República en un instituto de Tarrasa: "Al Rei d'Espanya, canya, canya" aquest producte de la Brunete Mediàtica aprofita per fer zitzània i generar encara més odi vers tot el que faci olor a Catalunya. No s'oblida del cartell que han pintat i penjat alguns estudiants on es llegia: “3ª República, ja”, a més de fer la feina de traduir la frase al castellà per que s'entengui a la messeta. I també recorda que pels altaveus es va sentir l'himne de Riego.
Però encara és pitjor l'anàlisi del blog Actualidad Política, font de la que beu Libertad Digital. No té escrúpols en qualificar de manipulació els fets i de parlar de vergonya per la penjada de banderes “inconstitucionals”.

La resposta de la direcció
El que es fa a l'IES, des del departament de socials i amb l'aprovació del claustre i de l'equip directiu, és fer ressò dels fets més destacats de la nostra història o d'esdeveniments que es creu que cal treure de l'aula i posar en coneixement de la comunitat educativa en general, explica George P. Grayling, el director.

“Solem aprofitar la pausa del pati per penjar símbols o explicacions, que normalment van acompanyats d'alguna música o cançó relacionada amb el tema i una explicació a totes les aules, l'hora següent, sobre el fet històric en qüestió”, afegeix el màxim responsable del centre.

George P. Grayling recorda haver fet actes d'aquest tipus sobre la violència de gènere, el dia de la dona treballadora i l'1 de maig, entre d' altres.