Creu Roja Joventut (CRJ) haurà de repartir joguines a 1.324 infants en situació de vulnerabilitat durant aquestes a Terrassa, a arreu de Catalunya s’arribarà a 25.000 infants. Aquests infants formen part de 643 famílies amb escassos recursos econòmics, 19 famílies menys que l’edició anterior. Fa tres anys que la campanya es manté estable entre els 1300 i 1400 infants, un fet que tranquil·litza als organitzadors de la campanya però que no significa que no hi hagi un increment de la pobresa a la ciutat, doncs cal tenir present que es cobreix una necessitats infantil puntual i per tant és l’entorn més proper qui assumeix majoritàriament el suport als pares i mares per a que els infants tinguin regal de reis.
CRJ celebra enguany la seva XXXV campanya de joguines, que porta per lema “Cap infant fora de joc, ara jugues tu!”, i s’esperà mobilitzar a la població per tal de poder recollir les més de 4.000 articles necessaris per a que la campanya sigui un èxit. Com cada any es demana que les joguines siguin noves per tal que no hi hagi distincions entre els infants i caminar vers una societat més justa i igualitària. A banda de joguines també es lliurarà material escolar i esportiu als infants que no van poder rebre a l’inici del curs escolar. L’exhibició esportiva de diumenge ha permès omplir el magatzem on es confeccionen el lots, gràcies a les aportacions dels més de 600 assistents i empreses col·laboradores amb l’esdeveniment. Un any més aquest acte ha esdevingut fonamental per al bon funcionament de la campanya i la participació de la cantant Ivet Vidal va ajudar a incrementar el nombre d’assistents d’altres anys.
Igual que d’altres necessitats, com l’alimentació, el vestuari o la higiene, des que va començar la crisi també ha crescut el nombre de famílies que no poden costejar joguines o activitats de lleure per als seus fills i filles. Segons el 1er estudi de l’Observatori de Vulnerabilitat de la Creu Roja a Catalunya (juliol de 2011), el 49% dels infants en situació de vulnerabilitat no disposen de material d’oci com bicis o patins (per a l’aire lliure) i un 15% tampoc no en té per jugar dins del seu domicili. A més, en ser preguntades sobre l’ajuda que necessitaven per als seus fills, un 8,8% de les famílies en situació de risc citaven les joguines, a més del menjar o la roba.
En aquesta edició de la campanya de joguines, hi participarà un equip de voluntariat de prop de 50 persones, que s’ocuparan de recollir joguines fins a la nit del 5 de gener, així com seleccionar, embolicar i repartir-les a les famílies beneficiàries. Diverses empreses i entitats de la ciutat donen suport a aquesta campanya entre les que destaquen pel seu grau d’implicació: Diaterm, International House, excursionistes.cat, La Bolsera, Canal Terrassa, la noucinc.2 i La Torre.
Aquesta campanya anual també s’emmarca en elProjecte de la Joguina Educativa de Creu Roja Joventut, que promou durant tot l’any el valor pedagògic del joc arreu del territori. Per això, alhora de recollir joguines, CRJ marca els criteris següents: que siguin noves, no sexistes, no bèl·liques, sostenibles i que fomentin el joc cooperatiu i col·lectiu.
La infància, al centre de l’acció humanitària de la Creu Roja
Juntament amb la campanya de joguines, la Creu Roja està desenvolupant actualment diversos projectes per a la infància en situació vulnerable. L’any passat, va distribuir ajudes directes a més de 90.000 nens i nenes durant el 2012, 58.373 dels quals van rebre ajuda alimentària, i, entre gener i octubre de 2013, ha atès 61.792 infants només en projectes d’alimentació infantil. A més, properament, l’entitat llençarà una gran aliança per l’alimentació infantil per sumar esforços i recursos amb aquesta finalitat.
Més informació de la campanya i els punts de recollida de joguines a:
El web de la campanya de joguines: www.lajoguinaeducativa.com.
Vídeo de la campanya: http://www.sendspace.com/pro/
Falca de ràdio de la campanya: http://youtu.be/ZFuRMY-qhjk
Facebook: www.facebook.com/
Twitter:@CreuRojaCatalunya / @crjoventut / #campanyadejoguines