La delegació del Vallès Occidental d’UGT ha posat de manifest el seu suport a l’acord que ha pres la Junta de Portaveus de l’Ajuntament de Terrassa per sol•licitar a l’Autoritat Metropolitana del Transport Metropolità (ATM) una revisió de la zonificació del sistema tarifari del transport públic a l’àrea metropolitana de Barcelona. I, per tant, per demanar que Terrassa sigui inclosa en la segona corona, com Rubí o Sabadell.
“Des de la UGT del Vallès Occidental considerem que l’actual zonificació establerta pel STI genera un greuge comparatiu en les persones que resideixen a Terrassa en relació amb les altres persones que resideixen a les ciutats veïnes. Tal i com s’esmenta en l’Acord la zonificació del STI es basa en l’estructura tarifària del sistema ferroviari de Rodalies Renfe Operadora que defineix les tarifes i les zones en funció, exclusivament, de la distància de les respectives estacions de la xarxa vers l’àmbit central metropolità, i no dels municipis. En aquest sentit, hi ha municipis que presenten distàncies majors que Terrassa i no estan inclosos dins la zona 3”.
UGT creu que la revisió de l’actual zonificació tarifària suposarà un estalvi econòmic molt important per als usuaris del servei de rodalies o de l’anomenat Metro del Vallès, en especial per als estudiants universitaris. A més, considera que amb aquest canvi creixerà el nombre d’usuaris del transport públic, millorarà la competitivitat per a les persones que cerquen feina, així com per al territori i la comarca.
“La UGT porta anys reivindicant que la mobilitat ha de ser concebuda com un dret dels
ciutadans i les ciutadanes, i per tant cal garantir una xarxa de transport públic eficient, integral, intermodal i de qualitat, que permeti l'accés de tothom a una mobilitat digna”.
“Des de la UGT del Vallès Occidental considerem que l’actual zonificació establerta pel STI genera un greuge comparatiu en les persones que resideixen a Terrassa en relació amb les altres persones que resideixen a les ciutats veïnes. Tal i com s’esmenta en l’Acord la zonificació del STI es basa en l’estructura tarifària del sistema ferroviari de Rodalies Renfe Operadora que defineix les tarifes i les zones en funció, exclusivament, de la distància de les respectives estacions de la xarxa vers l’àmbit central metropolità, i no dels municipis. En aquest sentit, hi ha municipis que presenten distàncies majors que Terrassa i no estan inclosos dins la zona 3”.
UGT creu que la revisió de l’actual zonificació tarifària suposarà un estalvi econòmic molt important per als usuaris del servei de rodalies o de l’anomenat Metro del Vallès, en especial per als estudiants universitaris. A més, considera que amb aquest canvi creixerà el nombre d’usuaris del transport públic, millorarà la competitivitat per a les persones que cerquen feina, així com per al territori i la comarca.
“La UGT porta anys reivindicant que la mobilitat ha de ser concebuda com un dret dels
ciutadans i les ciutadanes, i per tant cal garantir una xarxa de transport públic eficient, integral, intermodal i de qualitat, que permeti l'accés de tothom a una mobilitat digna”.