Els Bombers impulsen una jornada solidària de donació de sang a Terrassa

La jornada tindrà lloc el 15 de març al saló de plens de l’Ajuntament, des de les 10 fins a les 8 amb activitats destinades a dinamitzar-ho

Acte de presentació de la campanya "Els bombers i les bomberes t'acompanyen a donar sang".
Acte de presentació de la campanya "Els bombers i les bomberes t'acompanyen a donar sang". | Ajuntament de Terrassa
Redacció
07 de març de 2025, 12:52

Els Bombers, en col·laboració amb el Banc de Sang i Teixits, han presentat l'onzena edició de la campanya "Els bombers i les bomberes t'acompanyen a donar sang". L'acte ha comptat amb la participació de la regidora de Salut, Laura Rivas, la doctora María Isabel González, cap del Banc de Sang i Teixits de l’Hospital Universitari MútuaTerrassa, i el sergent dels Bombers de la Generalitat, Xavi Casas. L'objectiu d'aquesta iniciativa és fomentar la donació de sang i superar les 200 donacions que es van aconseguir en l'edició anterior.

La jornada tindrà lloc el 15 de març al saló de plens de l’Ajuntament, des del matí fins a les 8 del vespre, amb activitats destinades a fer més amena la participació dels donants i a sensibilitzar la ciutadania sobre la importància de donar sang. Al llarg del dia, els assistents podran gaudir d’exhibicions de vehicles de Bombers, simulacions d’actuacions i activitats dinamitzades per diferents entitats culturals de la ciutat.

La jornada començarà a les 10 del matí amb l’inici de la donació i el sorteig de tres lots cedits pel Mercat de la Independència entre tots els donants. Paral·lelament, hi haurà actuacions de la Colla Bitxo del Torrent Mitjer i es podrà pujar a un camió de bombers amb Bombers de Matadepera, a una ambulància amb Bombers del GEM, o a la llanxa dels bombers del GRAE SUB. Els més petits podran vestir-se com a bombers amb Bombers de Terrassa, gaudir de tallers amb l’Entitat Cultural el Porronet i PAEPT- la Pepeta.

A partir de les 10:30, els Diables de Terrassa oferiran una tabalada i, a les 11, l’Aula de Música de Terrassa presentarà un concert del combo Bomberil. A les 12, els Minyons de Terrassa faran una exhibició de pilars, seguida, mitja hora més tard, d’un concert acústic a càrrec del duo Lúa Cheia. A les 13 hores tindran lloc els parlaments oficials i una nova exhibició de castells amb els Castellers de Terrassa. Tot seguit, a les 13:30, per una actuació de percussió dels Diables de Sant Pere Nord.

A la tarda, la donació continuarà amb més activitats, com la possibilitat de descobrir com s’agafa un rusc d’abelles amb Bombers de Viladecavalls i més activitats infantils. A les 17:30, arribarà l’actuació del Drac de Terrassa, seguida a les 18 hores del Ball de Gegants i a les 19 hores de la ballada dels Bastoners de Terrassa. La jornada finalitzarà a les 19:30 amb una espectacular exhibició de malabars de foc a càrrec dels Diables de la Maurina i els Diables de Terrassa, culminant així un dia ple de solidaritat i cultura.

Aquesta iniciativa busca no només augmentar les reserves de sang, sinó també apropar la ciutadania a la tasca dels Bombers i fomentar la participació en esdeveniments solidaris. Les persones interessades a donar sang podran fer-ho durant tota la jornada en un ambient dinàmic i festiu.