Canvis en els criteris per accedir a les beques menjador del Consell Comarcal

Societat

Amb la nova modificació els criteris econòmics representaran un 70% de la puntuació mentre que els socials i familiars baixen al 30%

Publicat el 15 de març de 2015 a les 10:21
Actualitzat el 15 de març de 2015 a les 10:27
El Ple del Consell Comarcal va aprovar ahir al vespre les Bases reguladores de concessió d’ajuts individuals de menjador del Consell Comarcal del Vallès Occidental per al curs escolar 2015-2016, que s’adapten als nous criteris establerts pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat. Properament la Comissió Permanent del Consell Comarcal aprovarà la convocatòria per l’atorgament dels ajuts. Aquest curs escolar s’han atorgat fins al moment 9.208 ajuts.
 
En les noves bases, els criteris econòmics representen un 70% de la puntuació i els criteris socials i familiars, un 30%. D’aquesta manera, es canvia la proporció del curs vigent, que era del 60-40% i es dóna més rellevància a la situació econòmica de les famílies sol·licitants. En la valoració de les situacions específiques de la unitat familiar s’han introduït noves especificitats.
 
Val a dir que igual que en l’actual curs, la convocatòria romandrà oberta al llarg de tot el curs escolar i es podran aprovar i assignar ajuts garantits, sempre que garanteixin els requisits. En aquest cas, per al proper curs les Bases introdueixen la definició de vulnerabilitat sobrevinguda amb més detall, per tal que les sol·licituds que es facin per aquesta qüestió puguin ser resoltes amb la màxima agilitat. També el curs vinent es continuarà amb la possibilitat de compactar els ajuts de forma constant durant el curs escolar.
 
El conseller comarcal president de la Comissió Informativa d’Educació, Joan Carles Paredes, ha explicat que “totes les modificacions que hi ha hagut serveixen per buscar la total equitat en tot el territori i així poder donar la millor resposta a les necessitats que pateixen els nostres municipis”. També ha confirmat que “aquest curs, la comarca porta 2989 beques més rebudes que l´any anterior”.
 
Seguint en la línia que es va establir en el curs escolar 2014-2015, amb l’objectiu de l’homogeneïtzació dels criteris a tot el territori, els criteris del curs anterior, han estat revisats per un grup de treball constituït per representants dels Consells Comarcals, de l’Associació Catalana de Municipis, de la Federació de Municipis de Catalunya i del Departament d’Ensenyament, amb l’objectiu d’establir els criteris que han de regir la concessió dels ajuts de menjador escolar per al curs escolar 2015-2016.
Escull La Torre del Palau com la teva font preferida de Google