L'arribada del coronavirus ha fet que moltes empreses, fundacions i sectors es reinventin i tirin endavant nous productes i alternatives adaptats a les necessitats de la realitat actual. És el cas dels enginyers de la Fundació CIM-UPC que han creat l'Arm Door Opener, una maneta en impressió 3D per obrir portes amb el colze i així evitar contagis pel Covid-19.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wg9fRajdEFY[/youtube]
Els seus creadors expliquen que l'obridor es pot fabricar amb qualsevol impressora 3D domèstica i muntar, simplement, amb tres brides. Així, es poden obrir tots els poms de maneta de portes compartides sense haver d'usar les mans. En declaracions a NacióDigital, comenten que tot i no ser els primers a crear un obridor d'aquest estil, el seu "s'adapta a totes les manetes i la seva instal·lació és molt més senzilla".
"Es tracta d'una sola peça ergonòmica que es pot imprimir amb unes quatre hores amb impressores domèstiques", afirmen. Des de la fundació han penjat a la seva pàgina web el disseny i l'arxiu perquè tothom qui disposi d'una impressora 3D se'l pugui descarregar i pugui instal·lar-lo a les portes de les àrees comunes. S'ha dissenyat per a portes que obrin d'esquerra a dreta i també al revés.
La Fundació sense ànim de lucre CIM-UPC neix del sector de mecànica de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB). A banda dels obridors, des del CIM de la UPC està treballant activament en el disseny, validació, fabricació i distribució de respiradors, mascaretes o viseres.
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198572[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198401[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197894[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
Creen una maneta per obrir les portes amb el colze i així evitar contagis per coronavirus
Societat
L'obridor està fet amb impressió 3D, és apte per a totes les portes i s'instal·la amb tres brides
ARA A PORTADA
-
Successos Presó sense fiança per als tres detinguts pel tiroteig a dos guàrdies civils a Terrassa Joan Navarro / Agències
-
Successos Dos guàrdies civils ferits en un tiroteig a Terrassa mentre perseguien uns lladres de camions Neus Climent / Agències
-
Successos Una conductora beguda atropella dos voluntaris de Protecció Civil a Palau-solità i Plegamans Marc Orts
-
Societat Una banda terrassenca denuncia un atac catalanòfob en un concert a Osca: «Ens van insultar per cantar en català» Pau Espí Solé
-
Societat Vacarisses impulsa un Pacte per la Llengua amb 70 accions per reforçar l’ús social del català Redacció
Publicat el
23 de març de 2020 a
les 19:30
Actualitzat el
23 de març de 2020 a les
20:04
Et pot interessar
-
Societat
Els Mossos investiguen la mort violenta d'un home a Terrassa
-
Societat
Terrassa redueix un 76% el temps d'espera per a una primera visita als serveis socials
-
Societat
Som Vallès Trail començarà i acabarà a Matadepera
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa
-
Societat
Neix el Carnet Estiu Adolescent, l'eina per dinamitzar l'oci juvenil de Terrassa
