Denuncien retards per visitar el metge de capçalera al CAP Rambla

La Plataforma en defensa de la sanitat pública de Terrassa critica la gestió de Mútua Terrassa a l'hora de facilitar als usuaris poder ser atesos aquest mes de gener per al doctor d'atenció primària

Publicat el 08 de gener de 2015 a les 08:08
Actualitzat el 08 de gener de 2015 a les 11:54
La Plataforma en Defensa de la Sanitat Publica de Terrassa ha emès un comunicat en què denuncia la "dificultat i els retards inadmissibles que s'estan produint al CAP Rambla per obtenir visita mèdica amb el metge de capçalera". 

Segons manifesta l'entitat egarenca, aquestes dificultats comencen "amb la impossibilitat d'accedir telefònicament al CAP, que requereix usualment una insistència de cinc o sis hores pel cap baix. Moltes vegades els usuaris cansats de provar-ho telefònicament ja s'hi personen i llavors el resultat es el mateix: No hi ha hores fins a meitat de gener o els diuen que truquin a meitat de gener per demanar hora".

"L'accés a l'atenció primària és el puntal de l'atenció sanitària. Quan això falla, tot el procés es complica i duu molts processos mèdics que podrien haver-se controlat prèviament, a les urgències hospitalàries amb conseqüències importants tant per la salut del pacient com per l'augment innecessari de la despesa sanitària", exposen els membres de la Plataforma i afegeixen que "en alguns casos, que han contactat amb aquesta entitat, quan els malalts són crònics i tenen múltiples patologies, la impossibilitat d'accedir al metge de capçalera que ja els coneix és molt més greu: la dificultat de lligar visites d'especialistes amb metges de capçalera eternitza la desestabilització dels malalts, amb greu perill de la seva vida i gran deteriorament del seu entorn familiar".

La Plataforma en Defensa de la Sanitat Pública emplaça a Mútua Terrassa a resoldre aquesta situació i adverteix que "donarà suport a les demandes econòmiques o judicials que es derivin d'aquests retards".