Cada dia es necessiten a Catalunya un miler de donacions de sang per atendre les necessitats dels malalts ingressats a clíniques i hospitals. Per al Giving Tuesday, aquest dimarts 29 de novembre, el Banc de Sang s'ha marcat el repte de doblar les donacions que s'aconsegueixen en una jornada normal, per això anima tots els donants a que vagin a donar sang acompanyats d'una altra persona.
Aquesta jornada solidària té lloc just després del Black Friday i el Cyber Monday. El #GivingTuesday és un moviment global que vol incentivar i multiplicar les bones accions. L'objectiu és dedicar un dia a tot el món, el dia 29 de novembre, a celebrar l'acció de donar, ja siguin aliments, diners, temps (voluntariat), objectes de segona mà, sang, etcètera. Per participar-hi només cal entrar al web givingtuesday.cat i seleccionar una causa amb la qual participar.
Aquest és el segon any que es fa a Catalunya, on hi participen 300 entitats.
Les principals entitats participants al Giving Tuesday iniciaran el Dimarts Solidari amb una donació de sang conjunta a una unitat mòbil instal·lada al portal de l'Àngel de Barcelona a partir de les 11 hores. A Terrassa, les donacions es poden fer al Banc de Sang i Teixits de Mútua Terrassa, a la plaça del Doctor Robert.
Reserves de sang al Nadal
Aquesta és la primera d'un seguit d'accions especials que es faran durant les properes setmanes per assegurar que hi ha prou sang fins a finals d'any. Habitualment, a partir de la segona quinzena de desembre les donacions baixen sensiblement.
El Banc de Sang vol doblar les donacions d'un dia normal pel «Giving Tuesday»
Societat
A Terrassa es pot donar sang al Banc de Sang i Teixits de Mútua Terrassa, a la plaça del Doctor Robert
ARA A PORTADA
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
-
-
Successos Presó sense fiança per als tres detinguts pel tiroteig a dos guàrdies civils a Terrassa Joan Navarro / Agències
-
Successos Una conductora beguda atropella dos voluntaris de Protecció Civil a Palau-solità i Plegamans Marc Orts
-
Societat Una banda terrassenca denuncia un atac catalanòfob en un concert a Osca: «Ens van insultar per cantar en català» Pau Espí Solé
Publicat el
28 de novembre de 2016 a
les 16:10
Et pot interessar
-
Societat
Vacarisses impulsa un Pacte per la Llengua amb 70 accions per reforçar l’ús social del català
-
Societat
Els Mossos investiguen la mort violenta d'un home a Terrassa
-
Societat
Terrassa redueix un 76% el temps d'espera per a una primera visita als serveis socials
-
Societat
Som Vallès Trail començarà i acabarà a Matadepera
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa
