Terrassa és la tercera ciutat catalana amb més establiments de restauració, després de Barcelona i Badalona i es calcula que entre Terrassa i comarca hi ha prop d’un miler de locals. En aquest context sembla lògic que es continuïn obrint nous espais, malgrat la crisi econòmica. Actualment al voltant del 50% de les empreses de Terrassa i comarca estan associades al Gremi Empresarial d’Hostaleria. Un gremi que no para de créixer.
Des de principis d’any fins al mes d’agost ha passat dels 429 als 464 agremiats. El gerent de l’entitat, Joan Garreta, ha explicat que “hi ha locals nous que obren i s’inscriuen i d’altres que ja fa temps que funcionen, però fins ara no s’havien decidit a agremiar-se”. Al darrera hi ha diferents motius, com poden ser una comunicació més directa amb els associats, a través d’un butlletí trimestral, cursos de formació específics o un nou equip comercial del Gremi. Però també la necessitat d’assessorament en temps difícils com els actuals per la crisi econòmica global. Garreta reconeix que “últimament rebem més consultes sobre com afrontar la crisi”.
Des del Gremi es recomana als associats aplicar algunes mesures “com la contenció de les partides generals, com pot ser la despesa en calefacció o aire condicionat, que sovint no s’analitza gaire” i afegeix que “també de vegades cal un ajustament de la plantilla”, explica el gerent. A part d’això, cal posar a treballar la imaginació i aprofitar la crisi per innovar. Precisament el Gremi ha programat un curs per treure-li suc a la crisi i aprofitar per provar coses noves. També es fan sessions sobre alimentació o d’aprenentatge del català bàsic d’hostaleria.
Més del 80% són bars
Entre els membres del Gremi Empresarial d’Hostaleria guanyen els bars i bars-restaurants, que representen el 82% del total, i ja en són 379. El nombre de restaurants que formen part d’aquest col·lectiu són 85 i suposen el 18% del total. Majoritàriament són de Terrassa, però també hi ha socis de Matadepera, Ullastrell i Viladecavalls perquè el gremi és d’abast comarcal. Pel que fa als nous agremiats, la majoria són autòctons, però també hi ha una petita representació de persones procedents de diferents països sud-americans, Polònia i la Xina. El gremi no ha detectat en canvi un increment destacat de traspassos.
Revista trimestral
Un dels canvis que ha introduït el Gremi recentment és la posada en marxa d’una revista trimestral que es distribueix a tots els membres de l’associació professional i on s’inclouen les activitats que organitza el gremi, cursos de formació, receptes, actualitat fiscal i laboral i informació útil per als restauradors. Segons Garreta “això permet una comunicació més fluïda amb l’agremiat”.
D’altra banda, s’ha creat un departament comercial que visita els locals de Terrassa i comarca per donar-los informació del Gremi. El mateix grup també visita els agremiats.n
Des de principis d’any fins al mes d’agost ha passat dels 429 als 464 agremiats. El gerent de l’entitat, Joan Garreta, ha explicat que “hi ha locals nous que obren i s’inscriuen i d’altres que ja fa temps que funcionen, però fins ara no s’havien decidit a agremiar-se”. Al darrera hi ha diferents motius, com poden ser una comunicació més directa amb els associats, a través d’un butlletí trimestral, cursos de formació específics o un nou equip comercial del Gremi. Però també la necessitat d’assessorament en temps difícils com els actuals per la crisi econòmica global. Garreta reconeix que “últimament rebem més consultes sobre com afrontar la crisi”.
Des del Gremi es recomana als associats aplicar algunes mesures “com la contenció de les partides generals, com pot ser la despesa en calefacció o aire condicionat, que sovint no s’analitza gaire” i afegeix que “també de vegades cal un ajustament de la plantilla”, explica el gerent. A part d’això, cal posar a treballar la imaginació i aprofitar la crisi per innovar. Precisament el Gremi ha programat un curs per treure-li suc a la crisi i aprofitar per provar coses noves. També es fan sessions sobre alimentació o d’aprenentatge del català bàsic d’hostaleria.
Més del 80% són bars
Entre els membres del Gremi Empresarial d’Hostaleria guanyen els bars i bars-restaurants, que representen el 82% del total, i ja en són 379. El nombre de restaurants que formen part d’aquest col·lectiu són 85 i suposen el 18% del total. Majoritàriament són de Terrassa, però també hi ha socis de Matadepera, Ullastrell i Viladecavalls perquè el gremi és d’abast comarcal. Pel que fa als nous agremiats, la majoria són autòctons, però també hi ha una petita representació de persones procedents de diferents països sud-americans, Polònia i la Xina. El gremi no ha detectat en canvi un increment destacat de traspassos.
Revista trimestral
Un dels canvis que ha introduït el Gremi recentment és la posada en marxa d’una revista trimestral que es distribueix a tots els membres de l’associació professional i on s’inclouen les activitats que organitza el gremi, cursos de formació, receptes, actualitat fiscal i laboral i informació útil per als restauradors. Segons Garreta “això permet una comunicació més fluïda amb l’agremiat”.
D’altra banda, s’ha creat un departament comercial que visita els locals de Terrassa i comarca per donar-los informació del Gremi. El mateix grup també visita els agremiats.n