
La Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa ha acollit el primer panell d'experiències empresarials del Programa Nord de Direcció de Compres i Aprovisionament, amb la participació de Javier Gil, director d'operadors i interconnexió de l'empresa de telecomunicacions Ono.
Gil ha transmès a la desena de participants d'aquest Programa de formació per a directius la seva experiència empresarial a l'empresa Ono, oferint el seu punt de vista professional en relació a la gestió de compres i defensant aquesta funció com una activitat estratègica per a generar valor a l'empresa.
Veure el proveïdor com un aliat
Javier Gil ha remarcat que en la gestió de compres és clau establir relacions de benefici mutu amb els proveïdors, i considera que qualsevol empresa ha de veure cadascun dels seus proveïdors com a un col·laborador que pot aportar valor i contribuir a implantar solucions de reducció de costos. En aquest sentit, Gil ha recomanat establir en tot moment una relació de "guanyar–guanyar" amb els respectius proveïdors.
Segons Gil, és important que el gestor de compres d'una empresa sàpiga aplicar en les seves tasques el pensament creatiu, incorporant també les possibles aportacions i idees dels proveïdors per tal de generar valor en els propis serveis.
Conèixer bé el proveïdor
Per a Javier Gil, un bon gestor de compres ha d'estudiar en 360 graus tota la informació relativa als proveïdors de l'empresa i conèixer la manera que té un proveïdor d'actuar, quins procediments té, quines són les persones que decideixen, etc. L'objectiu és, segons Gil, optimitzar al màxim la compra que es fa al proveïdor i tenir clar quina és la manera d’aportar valor a través de l'operació.
El responsable d'operadors i interconnexió d'Ono ha conclòs la seva explicació remarcant que davant d'una operació de compra a una empresa proveïdora de dimensions majors, l'empresa demandant del producte o servei ha de tenir clar que és el client. En aquest sentit, la qüestió del volum no ha de comportar mai cap desavantatge en la relació contractual per a l'empresa que compra el servei.