Entitas ecologistes del Vallès, amb ADENC i Ecologistes de Catalunya, han reclamat "mantenir viu" el monestir del cim de la Mola, després de la imminent clausura del restaurant. El col·lectiu demana que es deixi obert l'espai de menjador com a refugi d'excursionistes, un cop s'hagin fet les tasques de condicionament previstes per la Diputació de Barcelona, així com a habilitar un servei de lavabo que substitueixi els sanitaris de l'edifici.
Pel que fa als animals, les entitats proposen que les mules i l'ase que fins ara duien les matèries primeres fins al restaurant es reubiquin en un altre espai del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac i que facin tasques de gestió forestal.
També insten la Diputació a treballar per vincular el patrimoni històric amb el Camí dels Monjos, per tal de valorar el patrimoni arquitectònic i el natural.
El tancament del restaurant suposarà l'acomiadament de més de 15 persones, amb la qual cosa també sol·liciten a l'Ajuntament de Matadepera que s'incloguin als seus programes de reinserció laboral.
Les entitats, que demanaven el tancament del restaurant per l'impacte que suposava sobre l'entorn, lamenten que la Diputació hagi esperat fins l'últim moment per presentar la seva alternativa: "Fa temps que se sabia que la concessió acabava el gener del 2024, i creiem que es podria haver començat a treballar el Pla Director dos anys abans", conclouen en el seu comunicat.
Aquest dissabte, s'ha convocat una manifestació per reclamar la continuïtat del restaurant, després que aquest dimecres s'entreguessin més de 14.000 signatures amb aquest objectiu.
Entitats ecologistes demanen «mantenir viu» el cim de la Mola
Societat
Deixar obert el menjador com a refugi, nous lavabos o que els animals facin tasques de gestió forestal, entre les propostes
ARA A PORTADA
-
Política Terrassa invertirà prop de 10 milions d'euros per modernitzar els equipaments educatius Redacció
-
-
Política Terrassa constitueix les dues primeres comunitats energètiques per abastir 150 famílies Redacció
-
-
Successos Dues persones denunciades i 25 identificades a Terrassa en un dispositiu contra l'incivisme al barri de Sant Pere Nord Redacció
Publicat el
19 de gener de 2024 a
les 14:10
Actualitzat el
19 de gener de 2024 a les
16:28
Et pot interessar
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa
-
Societat
Neix el Carnet Estiu Adolescent, l'eina per dinamitzar l'oci juvenil de Terrassa
-
Societat
Terrassa estrena un mapa digital per connectar el jovent amb els recursos de la ciutat
-
Societat
Terrassa desplega un pla especial per garantir la seguretat i la convivència nocturna aquest estiu
-
Societat
Mercadona haurà de pagar 60.000 euros a una extreballadora a qui va acomiadar per menjar-se plats preparats
