La Plataforma d'Escoles Públiques de Terrassa (PEPETA) ha fet públic un comunicat on demanen "mesures excepcionals" davant el que consideren un "desconcert general" l'inici del curs escolar vinent. El passat dilluns 11 de juliol, una quarantena d'associacions de famílies i les direccions dels centres públics de la ciutat es van trobar per fer un front comú davant de la planificació del Departament d'Educació.
L'objectiu de la trobada va ser compartir neguits i plantejar estratègies per afrontar el començament del curs vinent i la "mancança general de recursos a l'educació pública". Consideren que hi ha hagut una "falta de diàleg amb el Departament per buscar alternatives que possibilitin la plena execució dels projectes pedagògics dels centres".
També reclamen la necessitat d'incrementar els recursos a les escoles com ara personal docent, personal tècnic d'integració social, d'educació social, personal tècnic d'educació infantil, vetllador/es i aules d'acollida, o la necessitat de reforçar els equips d'atenció psicopedagògica, per atendre l'alumnat amb necessitats educatives especials.
Aquestes demandes s'afegeixen a les reivindicacions històriques de PEPETA com ara el compliment de la LEC pel que fa a destinar el 6% del PIB català a Educació, el ple desplegament del decret de l'escola inclusiva, la gestió pública del temps de migdia i la seva plena integració en el projecte educatiu dels centres, o la reinversió progressiva a la xarxa pública de la dotació financera dels concerts educatius.
Els integrants de la reunió s'emplacen a tornar-se a reunir el mes de setembre per fer una valoració de l'inici de curs i continuar treballant per donar una resposta conjunta a la crisi del sistema educatiu.
Famílies i escoles públiques de Terrassa lamenten el desconcert per l'inici de curs
En una trobada amb les direccions dels centres reclamen més recursos per millorar l'educació
ARA A PORTADA
Publicat el 14 de juliol de 2022 a les 14:50
Et pot interessar
-
Societat Famílies del Karmel de Terrassa faran una manifestació pel «cop d'estat ideològic» de la propietat
-
Societat Aquests són els noms més comuns al Vallès Occidental
-
Societat Comencen les obres per millorar la connexió entre la B-40 i l'A-2
-
Societat Així són faves del Vallès, el nou producte singular de les comarques de Barcelona
-
Societat Polèmica pel gir ultracatòlic d'una escola de Terrassa
-
Societat Terrassa ofereix 29 casals d'estiu per a joves i infants