FEM Vallès aposta per la connexió amb FGC a Barcelona a través d'un nou túnel a Vallvidrera

La plataforma no descarta l'opció del túnel d'Horta en el futur

Un comboi de FGC a Sarrià.
Un comboi de FGC a Sarrià. | FGC
Redacció
10 de juliol de 2020
La plataforma FEM Vallès s'ha manifestat a favor que es construeixi un túnel a Vallvidrera per a la línia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) perquè connecti el Vallès Occidental amb Barcelona. I ho ha justificat per ser un "traçat més curt i menys costós" que l'alternativa, que també hi ha sobre la taula, del túnel d'Horta, perquè suposaria més recorregut i una inversió més gran.

Ha defensat que l'opció de Vallvidrera seguiria "el traçat històric" de l'arribada de FGC a la comarca. A més, conservaria les dues línies actuals, la de Terrassa -S1- i la de Sabadell -S2- i hi hauria un estalvi de 15 minuts en els trajectes que arribarien al centre de la capital catalana. 


Un posicionament s'ha fet públic després que el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat estigui estudiant aquesta possibilitat, tot i que la plataforma tampoc ha descartat la construcció d'un túnel a Horta en el futur.

FEM Vallès no ha reivindicat únicament aquesta infraestructura, també ha demanat la connexió directa de les línies del Vallès i Baix Llobregat dins de Barcelona, ​​entre Sarrià i Plaça Espanya. Així mateix, l'ample internacional per a les línies de FGC del Baix Llobregat i el Bages -com ho és la del Vallès-, cosa que facilitaria el transport de mercaderies des de Lleida fins al port "amb una simple connexió a Sant Vicenç de Castellet", ha suggerit.