El Gremi d’Hostaleria de Terrassa i Comarca ha posat en marxa una campanya especial per promocionar el Dijous Gras, una festivitat gastronòmica arrelada a la cultura catalana que marca l’inici del Carnaval. L’objectiu principal de la iniciativa és fer valdre els plats tradicionals d’aquest dia i reforçar l’oferta gastronòmica local, al mateix temps que s’incentiva el consum de productes de proximitat.
El Dijous Gras és una jornada de festa culinària abans de l’austeritat de la Quaresma. Els plats que protagonitzen aquesta festivitat són tota una tradició a la nostra gastronomia, amb especialitats com la botifarra d’ou, la truita de botifarra i la coca de llardons. Amb aquesta campanya, el Gremi vol recuperar aquests sabors autèntics i convidar els veïns i veïnes de Terrassa a gaudir-los als restaurants locals, gaudint d’una jornada per assaborir la cuina tradicional.
Aquesta iniciativa també busca dinamitzar el sector de la restauració, oferint als establiments locals una oportunitat per atraure nous clients i destacar la seva oferta gastronòmica. A través d’aquesta campanya, es vol impulsar el consum de productes locals, contribuint així a l’enfortiment de l’economia de proximitat i reforçant els vincles amb els productors de la comarca.
Restaurants que hi participen
Els restaurants que s’han adherit a la campanya oferiran plats típics del Dijous Gras durant aquesta jornada especial. A més, el Gremi promourà la iniciativa a través de les seves xarxes socials amb el hashtag #DijousGrasTerrassa, animant la ciutadania a compartir les seves experiències gastronòmiques i donar visibilitat a aquesta tradició tan arrelada a la cultura local.
Per conèixer els restaurants participants i les seves propostes, es pot consultar el llistat complet a la pàgina web del Gremi, disponible també a través de les xarxes socials.