La Maurina trenca tòpics

El programa 'Tot un món' de TV3 es fa ressò del projecte "Aturem els rumors", amb el qual l'Associació de Veïns del barri egarenc desfà mentides i llegendes urbanes sobre la immigració

Publicat el 17 de febrer de 2013 a les 15:30
El programa "Tot un món" de TV3 ha emès aquest dissabte al migdia un reportatge sobre una campanya de l'Associació de Veïns de la Maurina de Terrassa. "Aturem els rumors" vol frenar les informacions falses, llegendes urbanes i tòpics sobre els immigrants que viuen al barri egarenc.

Joan Centelles, president de l'associació, comparteix protagonisme amb el Youness o la Paula en un video amb voluntat pedagògica.

La peça, que dura sis minuts i mig, apel·la al diàleg, a la informació i a la corresponsabilitat per millorar la convivència. Segons l'associació, tothom ha de posar el seu gra de sorra per contrarestar els tòpics sobre els privilegis atribuïts a la comunitat immigrant, des dels ajuts socials fins a les oportunitat de feina. Centelles creu que aquests rumors s'han disparat en els últims anys per culpa de la crisi.