
Les tasques de retirada del vagó del tren de la R3 procedent de La Tor de Querol amb destí a l'Hospitalet de Llobregat que aquest diumenge al vespre va descarrilar a l'estació de Sant Andreu Arenal ja han finalitzat, segons ha informat Renfe. D'aquesta manera, al voltant de les nou del matí, s'ha pogut restablir amb normalitat la circulació a les línies R3 i R4, mentre que a la R7 els trens encara inicien o finalitzen el seu recorregut a Montcada Bifurcació, tot i que està previst que al llarg del matí també recuperin el recorregut habitual. Segons Renfe, no s'estan produint retards en aquestes línies.
El descarrilament del vagó es va produir al voltant de les vuit del vespre. El tren afectat, que viatjava amb 600 persones a bord, va sortir de La Tor de Querol a les cinc de la tarda i tres hores més tard tenia prevista la seva arribada a l'Hospitalet de Llobregat . Com a conseqüència de l'incident, tres persones van resultar ferides lleus, bàsicament contusions i atacs d'ansietat.
En les feines de retirada del tren, s'ha desplaçat un equip d'una cinquantena de tècnics d'Adif i Renfe així com un tren taller i maquinària específica de via per realitzar els treballs d'encarrilament, retirada i reparació de la infraestructura
Durant la incidència i per tal de minimitzar l'afectació, els trens d'entrada a Barcelona de les línies R3 i R4 han circulat desviats per Sant Andreu Comtal i Clot, i els trens de la línia R7 iniciaven i finalitzaven el seu recorregut a Montcada Bifurcació.
Adif i Renfe ja han obert una investigació per a determinar les causes que han originat aquesta incidència.
Protecció Cvil desactiva la prealerta del Ferrocat
Arran del restabliment de la circulació a Sant Andreu Arenal, la Direcció General de Protecció Civil ha desactivat la prealerta del pla d'actuació del Pla de Protecció Civil de Catalunya (Procicat) per emergències en el transport de viatgers per ferrocarril (Ferrocat). Protecció Civil el va activar ahir en fase d'alerta pel descarrilament del vagó i el va rebaixar a prealerta un cop confirmat que no hi havia risc per a les persones.
Jornades de vaga
El dia es preveu complicat, més si tenim en compte que apartir d'aquest dilluns la CGT i el Sindicat Federal Ferroviari (dos sindicats que no són els majoritaris) han convocat un total de 14 jornades de vaga per aturar el que consideren “la destrucció del ferrocarril públic”.
De les aturades de vaga previstes onze són de caràcter parcial –en diverses franges- mentre que tres (31 d'octubre i 5 i 20 de desembre) són de 24 hores. De moment, només s'han facilitat els horaris de Rodalies de dilluns i dimarts en els quals, a banda de diverses modificacions, s'eliminen un total de tres trens amb sortida des de Ripoll.
Les mobilitzacions de dos dels sindicats de ferrocarrils pretén aturar la divisió de les dues companyies ferroviàries Renfe i Adif en quatre i dues societats, respectivament. A més, volen denunciar la “destrucció d'ocupació” que pot patir el sector.
Per aquest motiu han convocat fins a 14 jornades de vaga entre el 28 d'octubre i el 20 de novembre. En els casos del 28, 29 i 30 d'octubre; així com 4, 8, 11, 15, 18, 22, 25 i 29 de novembre es tracta d'aturades parcial en les franges de matí, migdia i nit. En canvi, els dies 31 d'octubre, 5 i 20 de desembre la vaga serà de 24 hores amb serveis mínims del 66% en hores punta i del 33% la resta de la jornada.