Ens trobem en mig de les negociacions dels pressupostos entre el PSC i ERC, que sembla que ha obert una possible finestra de debat per tal que Esquerra s'obri a contemplar l'execució del Quart Cinturó, que connectaria Sabadell i Terrassa amb l'anomenada Ronda Nord. Les associacions ecologistes, però, no hi estan d'acord. Es el cas de l’Assemblea Ecologista de Terrassa - La Paparola, que ha penjat tres pancartes en contra de la infraestructura en tres punts de la B-40 que recorren el municipi.
A les pancartes s'hi pot llegir "El territori no és moneda de canvi", mateix lema que la CUP va fer servir el passat dimarts, defensant el benestar del Vallès i que no pot ser que "una aliança suposadament d’esquerres es signi en asfalt". Les pancartes van dirigides també al PSC i Ballart, titllant-los de "Negacionistes climàtics". L'assamblea critica que la construcció del Quart Cinturó o la Ronda Nord suposaria un greu impacte cap al medi ambient, especialment en el context d'emergència climàtica actual, que tant l'alcalde com el partit socialista afirmen.
"Si s’arriba a un acord de pressupostos que impliqui projectes com el Quart Cinturó, el Hard Rock Cafè o l’ampliació de l’aeroport, és obvi que només suposarà apretar l’accelerador de la degradació ambiental que patim al nostre territori i allunyar-nos encara més d’una sortida ecosocial a les múltiples crisis que ens afecten", lamenten. Per això, l'organització anima a "redoblar esforços en la defensa d’uns espais naturals amenaçats i per una transició ecosocial de base molt més propera" i sumar-se així a la seva causa.
L’Assemblea Ecologista de Terrassa - La Paparola protesta contra la reactivació del Quart Cinturó
L'organització ha penjat tres pancartes de rebuig a la infraestructura en tres punts de la B-40
ARA A PORTADA
Publicat el 25 de gener de 2023 a les 14:16
Actualitzat el 25 de gener de 2023 a les 14:44
Et pot interessar
-
Societat Terrassa presenta un joc de taula per fomentar la cooperació i l’economia social entre joves
-
Societat Cent persones amb dificultats d'inserció laboral treballaran un any a Terrassa
-
Societat Terrassa organitza la 14a edició de la Mostra del Coneixement
-
Societat Una manifestació i un programa d'activitats per reivindicar l'Orgull LGTBiQ+ a Terrassa
-
Societat El Vallès Occidental, la tercera comarca en rebre més migració d'altres zones de Catalunya
-
Societat Famílies del Karmel de Terrassa faran una manifestació pel «cop d'estat ideològic» de la propietat