16
de febrer
de
2024, 12:55
Actualitzat:
18:43h
El ministre de Transports, Óscar Puente, ha anunciat aquest divendres l'inici de la tramitació del conveni per construir la Ronda Nord entre Terrassa i Sabadell. Ho ha dit durant la inauguració del tram Olesa-Viladecavalls de la B-40, en un acte amb responsables econòmics i polítics del territori a Abrera (Baix Llobregat). Així, es desencalla la construcció d'aquesta nova via després de set mesos de la primera signatura entre la Moncloa i la Generalitat, el passat mes de juliol.
La consellera de Territori, Ester Capella, ja apuntava fa tot just un mes que el Govern ja havia fet la seva part de la feina i des de llavors Govern i socialistes s'han anat passant la pilota fins que Puente ha sortit a anunciar l'acord entre governs. Ara, es començaran els tràmits pel conveni que s'haurà de signar per ambdues parts. De fet, la Ronda Nord, juntament amb el desplegament del Hard Rock o l'ampliació de l'Aeroport del Prat, són els elements que més interessen a la formació liderada per Salvador Illa per tirar endavant els pressupostos de la Generalitat.
El ministre no s'ha atrevit a fixar terminis per iniciar l'obra, posant èmfasi en què cal trobar l'encaix entre una via d'alta capacitat i un model de ronda urbana. Però ha expressat que el futur tram entre Terrassa i Sabadell permetrà crear un corredor "vital" entre les capitals del Vallès, i alleugerirà el trànsit de les dues ciutats.
El text acordat per les dues parts recull els termes que van quedar recollits en el protocol signat a l'estiu, i segons el qual el Ministeri aportarà 200 milions d'euros per construir la infraestructura, mentre que la Generalitat redactarà els estudis i projectes. Com que es tracta d'una via que compleix una funció de llarg recorregut, el corredor continuarà essent de titularitat estatal i, per això, l'aprovació definitiva dels projectes continuarà corresponent al Ministeri.
La consellera de Territori, Ester Capella, ja apuntava fa tot just un mes que el Govern ja havia fet la seva part de la feina i des de llavors Govern i socialistes s'han anat passant la pilota fins que Puente ha sortit a anunciar l'acord entre governs. Ara, es començaran els tràmits pel conveni que s'haurà de signar per ambdues parts. De fet, la Ronda Nord, juntament amb el desplegament del Hard Rock o l'ampliació de l'Aeroport del Prat, són els elements que més interessen a la formació liderada per Salvador Illa per tirar endavant els pressupostos de la Generalitat.
El ministre no s'ha atrevit a fixar terminis per iniciar l'obra, posant èmfasi en què cal trobar l'encaix entre una via d'alta capacitat i un model de ronda urbana. Però ha expressat que el futur tram entre Terrassa i Sabadell permetrà crear un corredor "vital" entre les capitals del Vallès, i alleugerirà el trànsit de les dues ciutats.
El text acordat per les dues parts recull els termes que van quedar recollits en el protocol signat a l'estiu, i segons el qual el Ministeri aportarà 200 milions d'euros per construir la infraestructura, mentre que la Generalitat redactarà els estudis i projectes. Com que es tracta d'una via que compleix una funció de llarg recorregut, el corredor continuarà essent de titularitat estatal i, per això, l'aprovació definitiva dels projectes continuarà corresponent al Ministeri.