Salesians de Terrassa i empreses del sector del metall recuperen la figura de l’aprenent

Els alumnes que van començar a estudiar el cicle formatiu de Grau Mitjà de Mecànica en aquest centre escolar al setembre de 2010 han començat a ser contractats, després de passar per un període en pràctiques

Publicat el 28 d’abril de 2011 a les 19:17
Les empreses Estamp, S.A.U; VYC INDUSTRIAL, SA; Beralmar Tecnologic SA; Forminsa; Telstar technologies S.L. i Cimar-laser BCN, SL han contractat o ho faran en els propers dies, alguns dels aprenents que han acollit en pràctiques al seus centres productius durant el primer any d’estudi.

D’aquesta manera, les empreses del sector metal·lúrgic adherides a la Unió Empresarial Metal·lúrgica, compleixen amb el compromís que van adquirir quan es van adherir al projecte de la formació professional en alternança amb els Salesians de Terrassa.

Aquestes són les empreses que han apostat més fort pel projecte, però ja n’hi ha d’altres que també tenen a la seva plantilla alumnes aprenents gràcies a aquest conveni, i que tenen previst incorporar a les seves respectives plantilles amb contracte laboral.

L’acord permet que durant el primer any en què els alumnes cursen un grau mitjà puguin realitzar pràctiques en empreses, no remunerades. Posteriorment, les empreses els fan un contracte laboral per als dos anys següents. Aquests contractes s’han fet efectius gràcies a la modalitat en alternança d’aquest cicle formatiu que combina estudi i treball, mitjançant el conveni signat al juliol del 2009 entre Salesians de Terrassa i la Unió Empresarial Metal·lúrgica, entitat adherida a la Cecot. Aquest programa també ha comptat amb l’autoritzaciód’Ensenyament, i el suport del Consell de l’FP de Terrassa, de Cambra de Comerç de Terrassa i dels sindicats.