Terrassa acollirà diumenge el XXXIV Ral·li de Motos Històriques

La prova, organitzada per l'escuderia Motor Atlètic Terrassa Hockey Club, constarà d'una prova de regularitat de 34 km. Les màquines s'exposaran a la Carretera de Terrassa, a l'alçada del Casal de la Gent Gran

Publicat el 29 d’abril de 2011 a les 13:17
L’Escuderia MATHC, Motor Atlètic Terrassa Hockey Club organitza aquest diumenge a Terrassa  el XXXIV Ral·li de motos històriques. Després dels 100km de ruta que recorreran els motoristes, les màquines s'exposaran a la Carretera de Terrassa, a l'alçada del Casal de la Gent Gran. Allà es podran veure de prop les grans protagonistes de la jornada i també es farà el corresponent lliurament de premis i el tradicional piscolabis.

Abans d’això, les motos s’hauran concentrat a les 8 del matí a Can Salas, des d’on començaran a sortir una hora més tard en direcció a Navarcles, on s’acabarà la prova de regularitat (34 quilòmetres). Allà, els “Amics del Motor de Navarcles” oferiran un esmorzar típicament català a tots els participants. A un quart de 12 se sortirà de Navarcles en direcció a Calders i Monistrol de Calders, més tard es passarà per Sant Llorenç Savall camí de Castellar per arribar finalment a Matadepera, cap a dos quarts d’una del migdia.

Una prova amb història
Es tracta de la prova degana de l’estat de motos antigues i és una de les més importants d’Europa. És una ocasió magnífica per veure unes màquines que són història viva del motociclisme i que els seus propietaris conserven en un estat excepcional. L’edició de l’any passat va tenir més de 100 pilots inscrits. Enguany s’espera també que s’arribi al centenar de pilots si el temps ens acompanya. Aquests 100 inscrits provenen d’arreu de Catalunya, de la resta d’Espanya i també de França.

Hi ha set categories FIVA: classe A "Antigues" (fabricades fins el 1904), classe B "Veteranes" (fabricades entre 1905 i 1918), classe C "Vintage" (fabricades entre 1919 i 1930), classe D "Postvintage" (entre 1931 i 1945), classe E "Postguerra" (entre 1946 i 1960), classe F "Postclàssic" (entre 1961 i 1970) i finalment la classe G, "Modernes" (fabricades entre 1971 i 1985).

Es repartiran trofeus als tres primers classificats de cada categoria, al primer classificat SCRATCH, a la millor restauració, a la pilot femenina millor classificada, al pilot més veterà i a la moto més antiga.