L'Ajuntament de Terrassa ha fet una crida a la implicació ciutadana per conscienciar sobre els efectes dels pixums de gos al mobiliari públic. L'orina provoca la corrosió dels suports de l'enllumenat i d'altres elements de parcs i jardins, carrers i façanes. És per això que s'ha demanat una major implicació dels veïns propietaris de mascotes perquè dissolguin l'orina amb aigua.
L'orina dels gossos ha esdevingut una gran problemàtica en la conservació del mobiliari urbà a causa del seu efecte altament corrosiu, ja que provoca el deteriorament ràpid de la base dels fanals, per exemple. És per això que l'Ajuntament ha activat un pla de manteniment de l'enllumenat públic per millorar la seva resistència a la degradació. Aquesta iniciativa s'emmarca en el projecte Terrassa Energia Intel·ligent (TEI), adjudicat a l'empresa IMESAPI, i es desenvoluparà a través d'un contracte de 12 anys.
En total, a la ciutat hi ha 16.500 fanals, dels quals 1.400 ja comptem amb el tractament realitzat. Les zones on s'ha actuat són als barris de Sant Pere, Antic poble de Sant Pere, Centre, les Arenes - la Grípia - Can Montllor, Ca n'Aurell, Poble Nou - Zona Esportiva, Sant Pere Nord i al parc de Vallparadís. Resten, doncs, 15.100 pals de llum on encara s'ha d'actuar, que es duran a terme en els 12 anys de contracte acordat. La previsió és realitzar el tractament a uns 1.250 suports cada any.
Durant les actuacions es prioritzaran les zones i barris que estiguin més afectats per aquesta problemàtica. D'aquesta manera, es podran protegir els suports que encara no estiguin corroïts i detectar els que, a causa dels anys que han estat sotmesos a orins de gossos, cal planificar la seva substitució.
[h3]Algunes recomanacions per fer-ho bé[/h3]
L'Ajuntament ha recomanat portar el gos per la banda de la calçada quan vagi per la vorera, per tal d'evitar que orini a les façanes. Tanmateix, es proposa als propietaris que ensenyin a les seves mascotes a orinar als embornals, o bé que es porti una ampolla d'aigua per llençar a les miccions.
Terrassa fa una crida al civisme pels pixums de gossos als fanals
Societat
Ha activat un pla de manteniment de l'enllumenat públic que s'aplicarà a 15.100 suports en els pròxims 12 anys
ARA A PORTADA
-
-
Societat Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa Redacció
-
Vida offline La comarca més exitosa de la selectivitat: tres de les cinc millors notes de Catalunya Gerard Mira
-
-
Societat Terrassa estrena un mapa digital per connectar el jovent amb els recursos de la ciutat Redacció
Publicat el
02 de maig de 2022 a
les 17:00
Et pot interessar
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Terrassa desplega un pla especial per garantir la seguretat i la convivència nocturna aquest estiu
-
Societat
Mercadona haurà de pagar 60.000 euros a una extreballadora a qui va acomiadar per menjar-se plats preparats
-
Societat
El millor torró de crema cremada de l'Estat del 2025 es fa a Catalunya
-
Societat
Egara Juga! torna a Terrassa amb una segona edició plena de novetats
-
Societat
Dos policies espanyols, a judici per falsificar fets en un cas de discriminació lingüística
