Tot per Terrassa, ERC, Ciutadans i Junts per Terrassa demanaran al Ple Ordinari de Setembre que l'Estat agilitzi el procés de redacció de l’Estudi Informatiu per al desenvolupament de l’Estació Tècnica Terrassa Can Boada (Terrassa Oest).
El projecte es va adjudicar fa més de cinc mesos, el 21 d'abril, a la consultora especialitzada Meta Engineering. Rl tràmit ha de permetre poder iniciar la licitació del projecte amb l’objectiu que l’estació sigui una realitat el 2025.
Txt, formació que lidera l’alcalde Jordi Ballart, remarca que la construcció d’aquesta nova estació de Rodalies és una de les prioritats de l’actual Programa de Govern juntament amb la proposta d’estació de Ferrocarils de la Generalitat a Terrassa Sud.
[h3] 179.000 persones a menys de mil metres d’una estació [/h3]
L'estació de Renfe de Terrassa Oest, que s’ubicarà a la confluència entre la Ronda de Ponent, el Passeig del Vint-i-dos de Juliol i el carrer del Doctor Fleming, donarà servei amb transport públic a una part significativa de la ciutat (La Maurina, Can Boada Casc Antic, Can Boada del Pi, Roc Blanc i Ca n’Aurell), així com a nous sectors urbanitzables com Can Marcet i les Aymerigues.
Amb la nova estació de la línia R4 Barcelona-Terrassa-Manresa, la població situada a menys de mil metres d’alguna de les estacions de la ciutat passaria de 162.000 a 179.000 persones. Les previsions detallen que, en la situació actual, l’estació tindria uns 1.800 viatgers diaris, però que en deu anys podria ser superior als 5.000.
L'Estació ja figurava en les previsions del Pla de Rodalies de Barcelona 2008-2015, aprovat pel Consell de Ministres el 2009, i també formava part del Pla Director d'Infraestructures de la ATM (Autoritat del Transport Metropolità) on es preveia la seva construcció pel 2020. Malgrat aquest previsió, no es va iniciar la redacció del projecte.
El passat 2020 l’aleshores ministre de Transports, José Luis Ábalos, va anunciar la previsió de construcció immediata de Terrassa Oest per tenir-la enllestida el 2025. Tot i així, fins al 21 d’abril de 2022 no es va anunciar l’adjudicació del contracte per redactar els estudis informatius, que poden trigar fins a 24 mesos.
Tot per Terrassa, però, argumenta que si l’estudi informatiu s’enllesteix l’abril de 2024, caldrà encara iniciar la licitació, adjudicar el contracte i executar les obres, calendari que sobrepassaria el compromís del Ministeri de posar en marxa el servei el 2025.
TxT reclama al govern que finalitzi l’estació de Renfe Terrassa Oest l’any 2025
Societat
El partit polític terrassenc elevarà la proposta al Ple municipal de divendres, juntament amb el suport d'ERC, Ciutadans i JxT
ARA A PORTADA
-
Successos Presó sense fiança per als tres detinguts pel tiroteig a dos guàrdies civils a Terrassa Joan Navarro / Agències
-
Successos Dos guàrdies civils ferits en un tiroteig a Terrassa mentre perseguien uns lladres de camions Neus Climent / Agències
-
Successos Una conductora beguda atropella dos voluntaris de Protecció Civil a Palau-solità i Plegamans Marc Orts
-
Societat Una banda terrassenca denuncia un atac catalanòfob en un concert a Osca: «Ens van insultar per cantar en català» Pau Espí Solé
-
Societat Vacarisses impulsa un Pacte per la Llengua amb 70 accions per reforçar l’ús social del català Redacció
Publicat el
29 de setembre de 2022 a
les 10:24
Actualitzat el
29 de setembre de 2022 a les
13:58
Et pot interessar
-
Societat
Els Mossos investiguen la mort violenta d'un home a Terrassa
-
Societat
Terrassa redueix un 76% el temps d'espera per a una primera visita als serveis socials
-
Societat
Som Vallès Trail començarà i acabarà a Matadepera
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa
-
Societat
Neix el Carnet Estiu Adolescent, l'eina per dinamitzar l'oci juvenil de Terrassa
