TxT reclama al govern que finalitzi l’estació de Renfe Terrassa Oest l’any 2025

El partit polític terrassenc elevarà la proposta al Ple municipal de divendres, juntament amb el suport d'ERC, Ciutadans i JxT

Una noia s'espera per pujar al tren de Rodalies
Una noia s'espera per pujar al tren de Rodalies | Adrià de las Heras
M.T
29 de setembre de 2022, 10:24
Actualitzat: 13:58h
Tot per Terrassa, ERC, Ciutadans i Junts per Terrassa demanaran al Ple Ordinari de Setembre que l'Estat agilitzi el procés de redacció de l’Estudi Informatiu per al desenvolupament de l’Estació Tècnica Terrassa Can Boada (Terrassa Oest). 

El projecte es va adjudicar fa més de cinc mesos, el 21 d'abril, a la consultora especialitzada Meta Engineering. Rl tràmit ha de permetre poder iniciar la licitació del projecte amb l’objectiu que l’estació sigui una realitat el 2025.

Txt, formació que lidera l’alcalde Jordi Ballart, remarca que la construcció d’aquesta nova estació de Rodalies és una de les prioritats de l’actual Programa de Govern juntament amb la proposta d’estació de Ferrocarils de la Generalitat a Terrassa Sud.

179.000 persones a menys de mil metres d’una estació

L'estació de Renfe de Terrassa Oest, que s’ubicarà a la confluència entre la Ronda de Ponent, el Passeig del Vint-i-dos de Juliol i el carrer del Doctor Fleming, donarà servei amb transport públic a una part significativa de la ciutat (La Maurina, Can Boada Casc Antic, Can Boada del Pi, Roc Blanc i Ca n’Aurell), així com a nous sectors urbanitzables com Can Marcet i les Aymerigues.

Amb la nova estació de la línia R4 Barcelona-Terrassa-Manresa, la població situada a menys de mil metres d’alguna de les estacions de la ciutat passaria de 162.000 a 179.000 persones. Les previsions detallen que, en la situació actual, l’estació tindria uns 1.800 viatgers diaris, però que en deu anys podria ser superior als 5.000.

L'Estació ja figurava en les previsions del Pla de Rodalies de Barcelona 2008-2015, aprovat pel Consell de Ministres el 2009, i també formava part del Pla Director d'Infraestructures de la ATM (Autoritat del Transport Metropolità) on es preveia la seva construcció pel 2020. Malgrat aquest previsió, no es va iniciar la redacció del projecte.

El passat 2020 l’aleshores ministre de Transports, José Luis Ábalos, va anunciar la previsió de construcció immediata de Terrassa Oest per tenir-la enllestida el 2025. Tot i així, fins al 21 d’abril de 2022 no es va anunciar l’adjudicació del contracte per redactar els estudis informatius, que poden trigar fins a 24 mesos.

Tot per Terrassa, però, argumenta que si l’estudi informatiu s’enllesteix l’abril de 2024, caldrà encara iniciar la licitació, adjudicar el contracte i executar les obres, calendari que sobrepassaria el compromís del Ministeri de posar en marxa el servei el 2025.