Un equip d'onze estudiants de l'Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) viatjarà el proper dia 1 de desembre a Melbourne per participar, del 8 al 12 de desembre, a la competició universitària Formula Student SAE Australàsia amb el monoplaça elèctric que han construït. L'ecoRZ és l'únic equip català, espanyol i europeu que ha estat admès per participar en aquesta competició.
UPCecoRacing, format per 40 estudiants de diferents titulacions d'enginyeria, ha esdevingut aquesta temporada el millor equip estatal en la categoria de vehicles elèctrics i està classificat entre els deu millors de tot el món. De fet, va ser l'únic representant espanyol i català al circuit de Silverstone, a Anglaterra, i va guanyar la cursa al Circuit de Catalunya a Montmeló el setembre passat. L'ecoRZ competirà a Melbourne amb altres monoplaces de 25 països, com ara el Japó, Nova Zelanda, la Xina o Austràlia. L'equip d'estudiants de l'ESEIAAT completa d'aquesta manera la temporada de competicions en les quals ha participat. Aquest estiu han portat l'ecoRZ al circuit de Hockenheim, a Alemanya.
L'ecoRZ ha resultat ser un vehicle elèctric extraordinàriament solvent i de grans prestacions. Al Circuit de Catalunya, a Montmeló, va recórrer els 75 m en tan sols 3,663 segons, el millor temps d'entre els vehicles amb tracció a les rodes posteriors i, fins i tot, va superar molts cotxes amb tracció a les quatre rodes. D'aquesta manera, va aconseguir la setena posició en la classificació general i la primera posició entre els equips espanyols, tant elèctrics com de combustió. Per tant, ha demostrat la seva fiabilitat i la integritat del seu disseny en les tres competicions a les que ha rodat al llarg d'aquest estiu.
El cotxe finalitza ara la temporada a Melbourne, amb la participació a Formula SAE Australàsia, la qual cosa constitueix un altre èxit sense precedents a Espanya, tenint en compte que els estudiants del Campus de Terrassa han pujat al podi en les tres competicions anteriors, les més exigents i prestigioses de la Formula Student.
UPCecoRacing i el seu ecoRZ és un projecte emmarcat en el programa INSPIRE de l'ESEIAAT, guardonat per la Generalitat de Catalunya amb la distinció Jaume Vicens Vives a la qualitat docent. El programa INSPIRE promou que l'estudiantat d'aquest centre realitzi projectes d'enginyeria innovadors i reals, en els quals apliquen coneixements i habilitats adquirits a classe, supervisats i assessorats pel professorat de l'Escola. INSPIRE també va ser guardonat, el curs 2015-2016, amb el Premi a la Qualitat en la Docència Universitària a la millor iniciativa docent, atorgat pel Consell Social de la UPC.
Un equip de la UPC de Terrassa, l'únic representant europeu a la cursa Formula Student de Melbourne
El cotxe ecoRZ, de l'equip UPCecoRacing, acabarà una temporada plena d'èxits a Austràlia
ARA A PORTADA
Publicat el 29 de novembre de 2016 a les 13:39
Et pot interessar
-
Societat Cent persones amb dificultats d'inserció laboral treballaran un any a Terrassa
-
Societat Terrassa organitza la 14a edició de la Mostra del Coneixement
-
Societat Una manifestació i un programa d'activitats per reivindicar l'Orgull LGTBiQ+ a Terrassa
-
Societat El Vallès Occidental, la tercera comarca en rebre més migració d'altres zones de Catalunya
-
Societat Famílies del Karmel de Terrassa faran una manifestació pel «cop d'estat ideològic» de la propietat
-
Societat Aquests són els noms més comuns al Vallès Occidental