Lleida serà la capital de la poesia del 19 al 23 de novembre, amb la celebració del seu festival internacional.
El certamen poètic, que reunirà una cinquantena d'autors i professionals, estarà dedicat enguany a Manuel de Pedrolo, amb motiu del centenari del naixement, i a Maria-Mercè Marçal, pels 20 anys de la seva mort.
Destaquen l'espectacle inaugural "Maria-Mercè Marçal i Montserrat Abelló: Les arrels d’una amistat", amb l'escriptora Lluïsa Julià i acompanyament musical; el diàleg poètic Pedrolo-Marçal a càrrec de Mercè Sampietro, Josep Vallverdú i Eduard Iniesta; l'adaptació cinematogràfica en work in progress "Tocats pel foc de Manuel de Pedrolo", i l'espectacle produït per la Paeria 'Dir Pedrolo' per al públic adolescent, entre altres propostes.
Durant la presentació de l'edició del 2018, la directora del Festival Internacional de Poesia de Lleida, Àngels Gregori, ha posat en valor que la programació "combina la reivindicació de poetes de tradició més clàssica amb propostes més arriscades".
Així, seguint diferents tendències, ha parlat dels dos grans autors lleidatans universals en els quals se centra el certamen, sobretot pel que fa a la vessant poètica de Pedrolo, més desconeguda, i les Jornades Marçalianes, destinades a un públic més acadèmic.
El Festival Internacional de Poesia de Lleida reivindicarà Pedrolo i Maria-Mercè Marçal
Cultura
El certamen, que reunirà una cinquantena d'autors i professionals, tindrà lloc del 19 al 23 de novembre a la capital del Segrià
ARA A PORTADA
-
Política La Paeria celebra un ple sense debat polític i avala la gestió de les residències de Balàfia Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Qui és Sergi Vélez, la parella de Montse Mínguez a l'ull de l'huracà pels seus negocis immobiliaris Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política José Crespín, de l'ombra d'Àngel Ros a ser la cara de l'Estat a Catalunya Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
02 de novembre de 2018 a
les 07:51
Et pot interessar
-
Cultura
Els Premis Literaris de Lleida reben 88 originals i homenatjaran Josep Vallverdú
-
Cultura
Andrés Saiz signa el cartell de la Festa Major de Balaguer amb una obra dedicada al Sant Crist
-
Cultura
Buhos i Celtas Cortos, caps de cartell de les Festes del Sant Crist de Balaguer
-
Cultura
Som Cinema projecta 57 films a Lleida
-
Cultura
El Morera incorpora sis obres de Francesca Llopis que recorren quatre dècades de la seva trajectòria
-
Cultura
El Sam Sam Festival presenta a Lleida la nova edició amb un homenatge a Open Arms
