Els regants del Canal d’Urgell han iniciat aquest dilluns una de les campanyes de regadiu més complicades de la història. Almenys dels darrers 15 anys, que és quan va entrar en funcionament el pantà de Rialb.
El director general de la Comunitat de Regants, Xavier Díaz, ha destacats que comencen a regar amb un 40% de restriccions de cabal als cultius i també ha recordat que davant la sequera persistent, els pagesos han apostat per sembrar varietats que necessiten menys aigua. L’objectiu és salvar les collites en el pitjor dels escenaris que vindria donat per una primavera sense pluges. Llavors, difícilment es podria regar fins a mitjans d’agost, que és l'habitual. Els regants compten amb un 50% menys de reserves de neu que l’any passat.
El Canal d’Urgell ha donat inici aquest dilluns a la campanya de regadiu del canal principal. Ho fa una setmana més tard del que és habitual, ja que normalment l’aigua comença a regar les finques a partir de Sant Josep.
Fa 30 mesos que no plou el que tocaria la conca del Segre està declarada en estat d’emergència des de fa nou mesos. Això ha provocat el retard en l’inici de la campanya, que arrenca amb unes reserves de 99 hectòmetres entre els embassaments de Rialb i Oliana. A més, els regants estimen uns 100 hectòmetres de neu que s’aportaran a mesura que avanci el desgel. Això representa un 50% menys que el normal ja que durant l’hivern ha precipitat poc i la calor anticipada ha afavorit l’evaporació de la neu.
Els regants del Canal d’Urgell inicien una de les campanyes més complicades a causa de la sequera
S’apliquen restriccions del 40% d’aportació d’aigua i si plou calculen que podran regar fins a mitjans d’agost
ARA A PORTADA
-
Rebel·lia a les Garrigues: els ajuntaments bloquegen el conveni de carreteres de la Diputació i la Generalitat Redacció
-
-
-
L’Àngel Guimerà de Balaguer protesta per l’agressió d’un pare a un docent i la manca de suport socioeducatiu Àlvar Llobet i Sotelo
-
Arnau Salat, nou alcalde de la Floresta després d’una moció de censura polèmica Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 27 de març de 2023 a les 16:04
Et pot interessar
-
Cultura Balaguer obre el teló del 10è Encontats amb una sessió de Ramon Besora i Jaume Centelles
-
Cultura Sant Miquel de les Lletres: una setmana que omplirà Lleida de llibres, cuina i músic
-
Cultura FiraTàrrega 2025 tanca amb un 75% d’ocupació i 14.500 entrades: una ciutat convertida en escenari
-
Cultura La Fira Tàrrega del divendres: llibres que alimenten màquines, taulons gegants i auriculars màgics
-
Cultura Agenda del cap de setmana a Lleida: 13 i 14 de setembre
-
Cultura Tàrrega es converteix en partitura viva per donar el tret de sortida a la 45a Fira de Teatre al Carrer