L'Ajuntament de Lleida ampliarà aquest cap de setmana la conversió en zona de vianants, tant provisional com definitiva, de diferents carrers de la ciutat que va posar en marxa la setmana passada per tal d'avançar en la pacificació viària i la reducció d'emissions contaminants. A partir d'aquest divendres, quedarà tallat el pas de vehicles a diversos carrers de l'entorn del Mercat del Pla i la Panera.
D'altra banda, entre les 10 hores de dissabte i les 22 hores de diumenge estarà prohibida la circulació de vehicles a l'avinguda Rovira Roure, des de la rotonda de Ricard Vinyes fins al Passeig de Ronda; al carrer Sant Martí, des de Prat de la Riba a Bonaire, i a l'avinguda de Sant Pere, de la plaça Sant Pere fins al carrer Santa Coloma.
L'Ajuntament de Lleida ha implantat aquestes actuacions aprofitant la parada que ha provocat l'estat d’alarma pel coronavirus, però es fan "a partir d'una visió de futur de prioritzar clarament els vianants i els desplaçaments a peu, garantint a la vegada el transport fluid dins de la ciutat", segons assenyalen des del consistori.
Així, entre les deu del matí del dissabte 23 de maig i les deu de la nit del diumenge 24 els vehicles no podran circular, de la mateixa manera que el darrer cap de setmana, pel carrer Jaume II, de l'avinguda de l'Estudi General fins al Pont Nou; pel carrer Enginyer Santi Companys, entre els carrers Aubarés i Sant Paulí de Nola, en tots dos sentits; per l'avinguda Joana Raspall, en tots dos sentits; per l'avinguda de Madrid, des de la plaça d'Espanya fins a l'avinguda de Blondel (només la calçada més pròxima al riu).
Els vehicles tampoc podran circular dissabte i diumenge per l'avinguda de Blondel fins al Pont Vell (només la calçada més pròxima al riu), per l'avinguda de Francesc Macià en la connexió de l'avinguda del Segre (només la calçada més pròxima al riu), i tampoc ho podran fer per l'avinguda del Segre fins a la rotonda de Lluís Roca, sota el pont de Príncep de Viana (només la calçada més pròxima al riu).
A més, a partir d'aquest divendres, l'Ajuntament de Lleida també tallarà el pas de vehicles de forma definitiva i mitjançant jardineres a l'entorn del Mercat del Pla i la Panera, com havien demanat els veïns de la zona. En concret, la prohibició afectarà els carrers d'en Peralta, Parc, Panera i a la plaça dels Gramàtics. Els talls es faran mitjançant jardineres, tot i que l'Ajuntament no descarta instal·lar també reforços provisionals en forma de senyalització i tanques, a criteri dels tècnics.
A aquests vials s'hi afegeix el carrer Enginyer Cellers, en el tram on s'ubica l'escola de Pardinyes. De la mateixa manera que s'ha fet en altres centres educatius de la ciutat, l'objecti de la mesura és facilitar l'accés a l'escola amb el màxim de seguretat. La Paeria ha informat que aquesta actuació comportarà unes petites obres, que permetran també una millor connexió amb la plaça de lo Marraco, punt habitual de trobada i joc pels nens i les famílies de l'escola.
La Paeria prohibirà el trànsit a tres carrers de la ciutat des d'aquest cap de setmana
Els vehicles no podran circular el cap de setmana per una part de Rovira Roure, Sant Martí i Sant Pere
ARA A PORTADA
-
Rebel·lia a les Garrigues: els ajuntaments bloquegen el conveni de carreteres de la Diputació i la Generalitat Redacció
-
-
-
L’Àngel Guimerà de Balaguer protesta per l’agressió d’un pare a un docent i la manca de suport socioeducatiu Àlvar Llobet i Sotelo
-
Arnau Salat, nou alcalde de la Floresta després d’una moció de censura polèmica Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 21 de maig de 2020 a les 17:10
Actualitzat el 21 de maig de 2020 a les 17:16
Et pot interessar
-
Cultura Balaguer obre el teló del 10è Encontats amb una sessió de Ramon Besora i Jaume Centelles
-
Cultura Sant Miquel de les Lletres: una setmana que omplirà Lleida de llibres, cuina i músic
-
Cultura FiraTàrrega 2025 tanca amb un 75% d’ocupació i 14.500 entrades: una ciutat convertida en escenari
-
Cultura La Fira Tàrrega del divendres: llibres que alimenten màquines, taulons gegants i auriculars màgics
-
Cultura Agenda del cap de setmana a Lleida: 13 i 14 de setembre
-
Cultura Tàrrega es converteix en partitura viva per donar el tret de sortida a la 45a Fira de Teatre al Carrer