L'Institut d'Estudis Ilerdencs (IEI) ha inaugurat aquest vespre l'exposició 'Paleontologia de les terres de Lleida. La Pedrera de Meià i l'inici d'un món modern'. La mostra, que es pot veure a la Sala Montsuar fins al 27 de gener, pretén donar a conèixer el patrimoni paleontològic de l'IEI i s'hi pot veure una selecció de les peces recollides per membres de la secció de Geopaleontologia de la institució en els darrers quaranta anys, algunes de les quals úniques al món com ara fòssils d'ossos de dinosaures, d'aranyes, plomes, fulles o esquelets de petits cocodrils.
En concret, s'exposen 150 peces de totes les 5.500 que integren el fons paleontològic de l'IEI. La mostra es complementa amb una proposta didàctica que inclourà tallers, visites guiades, jornades, un àlbum per als infants i un cicle de xarrades.
L'exposició "Paleontologia de les terres de Lleida. La Pedrera de Meià i l'inici d'un món modern" esdevé "un referent" ja que s'hi recull una valuosa mostra dels tresors paleontològics de les comarques de Lleida, segons ha destacat la vicepresidenta segona de la Diputació de Lleida i vicepresidenta de l'IEI, Rosa Pujol, durant la inauguració que s'ha dut a terme aquest vespre a la Sala Montsuar.
Pujol s'ha congratulat per poder posar en valor tot el material recollit per la secció de Geopalentologia de l'IEI i n'ha felicitat als seus responsables, encapçalats per Antoni Lacasa. Així mateix, ha posat en valor que l'exposició ha donat peu a la creació del catàleg paleontològic del Fons que la secció de l'Institut d'Estudis Ilerdencs ha anat elaborat durant aquets 41 anys d'investigació dels fòssils a les terres lleidatanes.
L'IEI exposa el patrimoni paleontològic que ha recollit en els darrers quaranta anys
La mostra compta amb peces úniques al món i es complementarà amb activitats didàctiques com ara tallers, visites o jornades
Ara a portada
-
Societat «Si el camp cau, cau tot el país»: resignació i resiliència dels pagesos després de la pedregada Oriol Almacellas Verdés
-
Societat 50.000 hectàrees de cultius afectades per la pedregada a Lleida, segons Unió de Pagesos Redacció
-
-
-
Societat Maribel Pedrol: «El canal d’Urgell no és conegut perquè no l'hem sabut explicar» Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 21 de setembre de 2018 a les 07:28
Et pot interessar
-
Cultura Història i contemporaneïtat, la nova mostra del Museu de Lleida i la Fundació Sorigué
-
Cultura Què fer aquest cap de setmana a Ponent: del 25, 26 i 27 d'abril
-
Cultura El Mercat de les Idees omplirà la plaça de la Catedral aquest dissabte, 26 d'abril
-
Cultura El còmic entra a les aules de Lleida i Tàrrega com a eina educativa