L'activista cultural aneuenc Joan Blanco (Balaguer, 1964) ha mort aquest dissabte als 58 anys, víctima d'un infart. Blanco, actual vicepresident del Consell Cultural de les Valls d'Àneu, era un referent en l'impuls de la cultura a la zona. Llicenciat en història i apassionat de la fotografia, l'any 2000 va impulsar l'Arxiu d'Imatges del Consell Cultural, agrupant més de 15.000 fotografies digitalitzades.
President del Consell Cultural de les Valls d'Àneu entre 2007 i 2011, durant l'anterior legislatura Blanco també va formar part de l'equip de govern de l'Ajuntament Esterri d'Àneu amb Ramon Villuendas com a alcalde. Quan el novembre del 2018, Villuendas va renunciar al càrrec per motius laborals, Blanco va exercir com a batlle en funcions fins als comicis locals del 2019.
En declaracions a Pallars Digital, el president del Consell Cultural, Ferran Rella, ha qualificat Blanco com "un personatge irrepetible" i com "una figura d'un gruix humà extraordinari". "Feia 33 anys que ens coneixíem -quan va pujar a les Valls d'Àneu- i la seva aportació transcendia la cultura, tenia un comportament social exemplar", recorda Rella.
Per altra banda, Ferran Rella ha volgut assenyalar que tot i venir a "un territori que no li era propi", Blanco es va integrar a les Valls d'Àneu "de forma exemplar". "Era estimat per tota la societat, el trobarem a faltar", ha sentenciat.
Mor als 58 anys l'activista cultural balaguerí Joan Blanco
Blanco era l'actual vicepresident del Consell Cultural de les Valls d'Àneu i alcalde en funcions d'Esterri entre 2018 i 2019
ARA A PORTADA
Publicat el 26 de juny de 2022 a les 12:54
Et pot interessar
-
Cultura La Diada dels Raiers omple la Pobla de Segur de tradició i emoció
-
Cultura Murals a cada cantonada: el poble de la Noguera que s'ha convertit en una galeria d’art a l’aire lliure
-
Cultura El Festival FeMAP comença aquest divendres amb més de 50 concerts als Pirineus
-
Cultura Què fer aquest cap de setmana a Ponent: del 4 al 6 de juliol
-
Cultura El Paupaterres torna a Tàrrega del 9 al 12 de juliol amb un cartell de luxe i joves talents
-
Cultura Jèssica Ferrer guanya el 27è Premi Maria Mercè Marçal amb el poemari 'L'exoesquelet'